eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakupy w sklepie internetowym - problem z realizacją zamówieniaRe: Zakupy w sklepie internetowym - problem z realizacją zamówienia
  • Data: 2007-08-31 21:42:34
    Temat: Re: Zakupy w sklepie internetowym - problem z realizacją zamówienia
    Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 31 Sie, 23:26, "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    wrote:
    > Użytkownik <m...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:1188593344.608159.302450@o80g2000hse.
    googlegroups.com...
    > Witam,
    > 5 sierpnia złożyłem zamówienie w sklepie mixmedia.pl, na stronie
    > towaru widniała informacja, że towar jest dostępny od zaraz. Niestety
    > po 3 dniach poinformowano mnie, że towaru nie ma i jest dla mnie
    > zamówiony i będzie dostępny za maksymalnie 21 dni roboczych! Po 14
    > dniach zadałem pytanie co słychać i co się stanie po 21 dniach.
    > Dostałem odpowiedz, że sprzęt powinien być w piątek i mam się zapoznać
    > z regulaminem. Niestety dzisiaj otrzymałem wiadomość, że sprzętu nie
    > ma i nie wiadomo kiedy będzie - ale oni go dla mnie zamówili zgodnie z
    > regulaminemhttp://mixmedia.pl/?artykul=2. Z regulaminu wynika, że nie
    > ma możliwości rezygnacji z zamówienia. Tylko sklep może zrezygnować.
    > Na jaką ustawę mam się powołać aby zrezygnować z tego sklepu?
    >
    > witam
    >
    > w mojej ocenie najlepszym wyjściem jest skorzystanie z uprawnień jakie daje
    > art.12 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów (...) z 2.03.2000r.;
    > przepis ten reguluje termin w jakim sprzedawca winien wykonać swe
    > zobowiązanie; skoro złożyłeś zamówienie a oni to przyjęli, doszło do
    > zawarcia umowy sprzedaży; teraz następuje jej wykonanie - sprzedawca musi
    > wydac ci zamówiniony towar, a ty - zapłacić za niego w sposób przez ciebie
    > wybrany; art.12 reguluje wykonanie umowy przez sprzedawcę i uprawnienie
    > kupującego w razie niemożności spełnienia przez sprzedawcę świadczenie z
    > powodu niedostępności przedmiotu umowy, albo w razie przejściowej
    > niemożności spełnienia świadczenia;
    > zajrzyj do tej ustawy - ujednolicone teksty ustaw są na stroniewww.sejm.gov.pl;
    >
    > jednocześnie w mojej ocenie zapis regulaminu sklepu, że rezygnacja z
    > zamówienia przysługuje wyłącznie sprzedawcy, jest klauzulą abuzywną w myśl
    > art.385 [1] kc w zw. z art.385 [3] pkt14 kc - niedozwolonymi postanowieniami
    > umownymi są te, które w szczególności: (...) 14) pozbawiają wyłącznie
    > konsumenta uprawnienie do rozwiązania umowy, odstąpienia od niej lub jej
    > wypowiedzenia;
    >
    > w razie pytań, pisz
    >
    > pzdr
    > k

    Dziękuję za pomoc! Na szczęście nie zapłaciłem za towar bo firma ta
    prosi o przelew dopiero po potwierdzeniu dostępności towaru. Napiszę
    pismo powołując sie na paragrafy i poszukam lepszego sklepu - na
    szczęście bez konsekwencji finansowych!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 01.09.07 18:56 Ania
  • 01.09.07 19:01 Ania

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1