  • 1. Data: 2007-08-31 20:49:04
    Temat: Zakupy w sklepie internetowym - problem z realizacją zamówienia
    Od: m...@g...com

    Witam,
    5 sierpnia złożyłem zamówienie w sklepie mixmedia.pl, na stronie
    towaru widniała informacja, że towar jest dostępny od zaraz. Niestety
    po 3 dniach poinformowano mnie, że towaru nie ma i jest dla mnie
    zamówiony i będzie dostępny za maksymalnie 21 dni roboczych! Po 14
    dniach zadałem pytanie co słychać i co się stanie po 21 dniach.
    Dostałem odpowiedz, że sprzęt powinien być w piątek i mam się zapoznać
    z regulaminem. Niestety dzisiaj otrzymałem wiadomość, że sprzętu nie
    ma i nie wiadomo kiedy będzie - ale oni go dla mnie zamówili zgodnie z
    regulaminem http://mixmedia.pl/?artykul=2. Z regulaminu wynika, że nie
    ma możliwości rezygnacji z zamówienia. Tylko sklep może zrezygnować.
    Na jaką ustawę mam się powołać aby zrezygnować z tego sklepu?

  • 2. Data: 2007-08-31 21:21:49
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    m...@g...com pisze:
    > Z regulaminu wynika, że nie
    > ma możliwości rezygnacji z zamówienia.

    Juz zaplaciles za towar? Jesli nie to ich olej, a oni niech sobie
    realizuja Twoje zamowienie jesli chca - ich sprawa.

    Jacek

  • 3. Data: 2007-08-31 21:26:06
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    witam

    w mojej ocenie najlepszym wyjściem jest skorzystanie z uprawnień jakie daje
    art.12 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów (...) z 2.03.2000r.;
    przepis ten reguluje termin w jakim sprzedawca winien wykonać swe
    zobowiązanie; skoro złożyłeś zamówienie a oni to przyjęli, doszło do
    zawarcia umowy sprzedaży; teraz następuje jej wykonanie - sprzedawca musi
    wydac ci zamówiniony towar, a ty - zapłacić za niego w sposób przez ciebie
    wybrany; art.12 reguluje wykonanie umowy przez sprzedawcę i uprawnienie
    kupującego w razie niemożności spełnienia przez sprzedawcę świadczenie z
    powodu niedostępności przedmiotu umowy, albo w razie przejściowej
    niemożności spełnienia świadczenia;
    zajrzyj do tej ustawy - ujednolicone teksty ustaw są na stronie
    www.sejm.gov.pl;

    jednocześnie w mojej ocenie zapis regulaminu sklepu, że rezygnacja z
    zamówienia przysługuje wyłącznie sprzedawcy, jest klauzulą abuzywną w myśl
    art.385 [1] kc w zw. z art.385 [3] pkt14 kc - niedozwolonymi postanowieniami
    umownymi są te, które w szczególności: (...) 14) pozbawiają wyłącznie
    konsumenta uprawnienie do rozwiązania umowy, odstąpienia od niej lub jej
    wypowiedzenia;

    w razie pytań, pisz

    pzdr

  • 4. Data: 2007-08-31 21:42:34
    Od: m...@g...com

    On 31 Sie, 23:26, "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    > umownymi są te, które w szczególności: (...) 14) pozbawiają wyłącznie
    > konsumenta uprawnienie do rozwiązania umowy, odstąpienia od niej lub jej

    Dziękuję za pomoc! Na szczęście nie zapłaciłem za towar bo firma ta
    prosi o przelew dopiero po potwierdzeniu dostępności towaru. Napiszę
    pismo powołując sie na paragrafy i poszukam lepszego sklepu - na
    szczęście bez konsekwencji finansowych!

  • 5. Data: 2007-09-01 18:56:12
    Od: Ania <a...@g...pl>

    m...@g...com pisze:
> [...]
    > prosi o przelew dopiero po potwierdzeniu dostępności towaru. Napiszę
    > pismo powołując sie na paragrafy i poszukam lepszego sklepu - na

    sama prowadze sklep internetowy, zgodnie z ustawa masz 10 dni po
    otrzymaniu towaru na odstapienie od umowy, mozesz zwrocic ten towar (my
    dajemy 30) i nie wydaje mi sie aby brak zapisu w regualminie albo nawet
    zapis mowiacy ze nie masz takiego prawa umozliwial lamanie ustawy, wiec
    nie musisz sie przejmowac jesli chodzi o utrate kasy...
    zreszta sklep ma ten zapis w gwarancjach i reklamacjach w pkt 3

    a przy okazji, co jesli klient cos zamowi i bedzie chcial zaplacic przy
    odbiorze, a przy odbiorze jednak zrezygnuje... sprzedawca chyba nie ma
    haka aby go zobligowal do wywiazania sie z umowy i zakupu towaru,
    jak to jest czy musi kupic... i np. zrezygnowac w przeciagu 10 dni, czy
    moze zrezygnowac od razu :)

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-09-01 19:01:59
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Ania pisze:

    aaa... jesli zakupy dotycza wyposazenia lazienek, moge Ci na priva
    podeslac adres mojego sklepu :)

    z 30 dniowa gwarancja zwrotu...

    pzdr