  • Data: 2006-12-17 22:11:53
    Temat: Re: Zakup mieszkania: sprzedający wprowadził mnie w błąd
    Od: Szmul Szmulewicz <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    witek powiada:

    > Połowa akurat sie wzięła z 10 godzin świecenia do 20 godzin podanych przez
    > sprzedającego.

    > Więc jeszcze raz.
    > Jest sobie żarówka. Kosztuje 10 zł, facet w sklepie mówi, że średnio świeci
    > x godzin.

    Ok, jest to mój przykład.

    > Ty bierzesz żarówke i czytasz, że żarówka świeci x/2 godzin.
    > I teraz na podstawie tego co powiedział sprzedawca i tego co jest napisane
    > przez producenta żądasz sprzedaży tej żarówki za pół ceny.
    > Możesz jej co najwyżej nie kupić lub powiedzieć, że nie kupisz za tą cenę
    > ale kupisz za niższą i się potargować, ale żądać to sobie akurat nie możesz.
    > Załapałeś?

    A to już szczegóły dopisane przez Twoją bujną wyobraźnię. W moim przykładzie
    nie było mowy o opisie producenta, bowiem miał on zobrazować jedną prostą
    zasadę - że sprzedawca zawsze odpowiada nawet za nieświadome wywołanie błędu
    kupującego co do właściwości sprzedawanego towaru. Załapałeś, co to jest
    "wywołanie błędu u kupującego"?

    Szmul Szmulewicz