  • Data: 2006-12-27 17:24:11
    Temat: Re: Zakup mieszkania: sprzedający wprowadził mnie w błąd
    Od: Wojciech Skorupski <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    556 kc. nie wchodzi w grę z tej przyczyny, że do transakcji jeszcze nie
    doszło. Gdybyście już byli po akcie to i owszem byłoby się nad czym
    zastanawiać, szczególnie jeśli cena byłaby określona od metra :-). Jeśli
    nie to byłaby kwestia udowodnienia, że sprzedający zapewniał o innej
    powierzchni i wiedział o tym, że w rzeczywistości jest mniejsza (tu już
    różnie mogłoby być, ale teoretycznie możliwe, bywały takie sprawy). Ale
    w sytuacji kiedy Ty jesteś na etapie negocjacji, bez umowy to nie masz
    żadnych roszczeń z tego tytułu. Możesz umowy nie podpisywać, natomiast
    kupujący nic nie musi, może nawet podnieść cenę (wiadomo w W-wie czasem
    ceny rosną z godziny na godzinę :-) - nie ma między Wami żadnego
    stosunku prawnego. A czy postąpił nieetycznie? Kwestia indywidualnej oceny
    Pozdrawiam

    WS