    From: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup mieszkania spółdzielczego własnościowego
    Date: Fri, 11 Apr 2003 03:34:29 +0200

    Radzisz wrote:

    > gratulacje :)

    Dzięki :) Dziękuję również za odpowiedź.

    > to nie spółdzielnia wydaje wypis tylko sąd rejonowy

    Toteż mam nadzieję, że uda się to załatwić

    > dla każdego lokalu ? czy to jest nowy budynek ? na jednej działce stoi
    > kilka budynków ??>

    To jest budynek z lat 80-tych. Niestety nie wiem, jakie są granice
    działek. A spółdzielnia <cite> spełnia swój obowiązek w myśl ustawy o
    prawie spółdzielczym </cite> - i chce załatwić to kompleksowo dla
    wszystkich swoich lokatorów.

    > księga wieczysta to nie tajemnica...

    Oczywiście, o ile istnieje. Dla mieszkania nie istnieje na pewno - chyba
    że właśnie została założona.

    > oczywiście że tak.

    O ile zna numer księgi... Czy możliwe jest, iż w sądzie nie wydadzą
    księgi ze względu na wspominany przeze mnie proces podziału gruntu?
    Ponoć wszystko zakończy się w okolicach III kwartału br.

    > przedstawić sytuację w banku i uważnie posłuchać tego co Ci powiedzą ...

    Doradca kredytowy zdecydowanie odradza podpisywanie umowy zadatkowanej
    ze względu na to, iż po raz pierwszy spotyka się z taką sytuacją prawną:
    wystąpienie spółdzielni o utworzenie ksiąg wieczystych dla lokali. Nie
    bardzo rozumiem, w czym jest problem, lecz bank nie jest w stanie
    zapewnić mnie, iż jego prawnicy uznają tę sytuację za bezpieczną dla
    banku i po prostu może odmówić kredytu. Ale o tym mogę dowiedzieć się
    dopiero po złożeniu i negatywnym rozpatrzeniu wniosku. A do złożenia
    wniosku potrzebuję umowy przedwstępnej. Koło się zamyka.

    > całe ryzyko (czyli 10 % zadatku) jest po Twojej stronie ... pamiętaj że
    > zadatek może być mniejszy ...

    ... tylko zbywca nie bardzo chce zgodzić się na mniejszy.

    > pośrednik musi popełnić błąd żeby żądać od niego odszkodowania ...
    > jeżeli wpłacisz 10 % ryzykując że nie dostaniesz kredytu będzie to
    > _wyłącznie_ Twoja wina ... nie szukaj kozła ofiarnego ;)

    Oczywiście - rozumiem to, że nieprzyznanie kredytu to moje ryzyko i
    nikogo nie szukam :) To pytanie odnosiło się właśnie do rodzaju błędu
    popełnionego ewentualnie przez pośrednika: za co on odpowiada? Za brak
    zameldowanych lokatorów? Za brak obciążeń hipotecznych mieszkania? Za
    coś jeszcze?

    > w spółdzielni _muszą_ wiedzieć czy jest założona KW.

    ... chyba że nie mają pewności, czy JUŻ została założona :-)

    Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź :-)

    Pozdrawiam,

    Marek