eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakup internetowy w KDC.Re: Zakup internetowy w KDC.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup internetowy w KDC.
    Date: Thu, 27 May 2010 09:24:46 +0000 (UTC)
    Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 42
    Message-ID: <s...@l...localdomain>
    References: <xpaxm5dbx5f8.14ovk3qlw6d81$.dlg@40tude.net>
    <4bfd7d9b$0$17088$65785112@news.neostrada.pl>
    <1uk9dj8ni6wfv.74niwkx554d5$.dlg@40tude.net> <htl4kn$aeu$1@news.onet.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <htl78o$if9$1@news.onet.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <htlbpd$c0$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: samotnik.man.atcom.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1274952286 4516 217.197.164.135 (27 May 2010 09:24:46
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 27 May 2010 09:24:46 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-11 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:640721
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 27.05.2010 Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl> napisał/a:
    >> Istnieje wersja, że przesyłki zwrócić się nie da, bo to usługa nie
    >> dość, że 'o właściwościach określonych przez konsumenta' (adres dostawy),
    >> to na dodatek zrealizowana i niemożliwa do zwrotu. Jest to jedno z wyłączeń
    >> wymienionych w tej ustawie.
    >
    > Klient nie kupuje usługi transportowej, tylko produkt (towar). Bardzo
    > często zresztą koszt przesyłki jest wliczony w cenę produktu.

    Nie wiem, jak u Ciebie, jeśli wliczasz w koszt towaru, to Twój problem. U
    mnie towar to jedna rzecz, a przesyłka to druga. Nie ma obowiązku łączenia
    tego. To dwie różne rzeczy.

    > > Obowiązkowe
    > > fundowanie komuś przesyłki towaru jest już nieco przesadzone i
    > > nieproporcjonalne. To czysta strata dla przedsiębiorcy.
    >
    > To normalne ryzyko prowadzenia firmy. A jak masz sklep stacjonarny i
    > nakupisz niechodliwego towatu, to też do kogoś masz pretensje, że
    > poniosłeś straty? Znasz jakiś biznes, który nie ponosi strat z jakiegoś
    > powodu?

    Kompletnie nietrafione porównanie. Kupienie niechodliwego towaru jest moją
    sprawą i decyzją, żadna ustawa nie zmusza do tego.

    Obowiązek fundowania bliżej nieokreślonemu bytowi teleinformatycznemu
    powodującego zajście zdarzenia 'zakup za pobraniem' w sklepie internetowym (bo
    na tym etapie, z perspektywy sprzedawcy trudno mówić jeszcze o kliencie)
    przesyłki, której i tak nie odbierze, bo poklikał dla jaj, albo w momencie
    otrzymania przesyłki wydał już kieszonkowe, to jest jakiś skandal. Podobnie
    zwracanie za przesyłkę przy zwrocie towaru. W takiej sytuacji ustawa
    powinna dopuszczać określenie opłaty za usługę wypożyczenia towaru. :)

    Obowiązek zwrotu kosztów przesyłki przy zakupie na odległość można porównać
    do obowiązku zwrotu przez sklep 'stacjonarny' kosztów paliwa zużytego na
    dojazd do sklepu klientowi, który przyjechał i... nic nie kupił. ;) Widzisz
    paradoks? Gdyby kupił, to sam sobie zapłaci, a jak nie kupi, to sklep
    zwraca. Tak samo jest przy zakupie na odległość - jeśli zatrzyma, to sam
    płaci za przesyłkę, jeśli odeśle, to płaci sprzedawca! Rewelacja! ;)
    --
    Samotnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1