  • Data: 2008-09-20 13:42:55
    Temat: Re: Zakup domu. Czy to podpada pod wyłudzenie?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    agent73 pisze:

    > mieszkalnego. Podpisał umowę przedwstępną, wpłacił całkiem pokaźny
    > zadatek, po czym udał się do banku po kredyt. Jak to przy kredytach
    > bywa, bank zażądał stosownego wpisu do księgi wieczystej, ale

    Huh? Wpisy do księgi wieczystej dodaje się PO zawarciu umowy kredytowej.

    > właściciel budynku (sprzedający który wziął zadatek) nie wyraził na to
    > zgody, a więc z kredytu przysłowiowe nici! Gotówki oczywiście brak.
    > W związku z tym jestem ciekawy, czy znajomy kolegi "wtopił" na całego,
    > czy też jest jakieś wyjście z tej sytuacji? Chodzi oczywiście o

    Teraz już nie. Na przyszłość - najpierw należy uzyskiwać promesę
    kredytową. Niestety nie wszystkie banki to mają :(

    > możliwość odzyskania zadatku, lub "przekonania" (prawnie dozwolonymi
    > sposobami) właściciela do zgody na obciążenie hipoteki...

    Ni dudu.

    > Jeśli nie ma żadnego prawnego sposobu, to czy w takim wypadku
    > właściciel może sobie sprzedawać tą wolną połówkę chałupy np. co pół
    > roku? Do czasu aż trafi na kogoś z gotówką? Wtedy oczywiście się
    > rozmyśli i straci zadatek, ale biorąc pod uwagę, ile osób
    > statystycznie kupuje dom na kredyt, a ile za gotówkę, to sami
    > wiecie...
    > A zatem, czy jest jakieś wyjście z tej sytuacji?

    Należy próbować w innym banku - chyba że kompletnie bez sensu termin
    zawarcia umowy ostatecznej był króciutki i już upłynął.