    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakres czynnosci i obowiazkow pracownika
    Date: Wed, 29 Oct 2008 20:53:02 +0100

    W wiadomosci
    news:6aab7be6-ab98-45d5-a4f1-6fa7e788ecba@p49g2000hs
    d.googlegroups.com
    Baunsuj_Bejbe <b...@g...com> pisze:

    > Dostalem do podpisu zakres czynnosci oraz obowiazkow pracownika. Moj
    > niepokoj budzi jedno zdanie:
    > " - Wykonywanie wszystkich innych prac zleconych przez przelozonych"
    > To znaczy,ze przelozony moze zlecic mi wyczyszcznie jego butow?
    Moze i bez tego.

    > Czy taki wpis mozna w jakis sposob zniesc?
    Nie trzeba. On jest zniesiony przez samo prawo pracy.

    > Oczywiscie juz wnioskowalem do
    > przelozonego, ktory mnie "zapewnil", ze ni ebedzie naduzywany ten wpis
    > i ze nie moze tego wpisu usunac. Jak na takie kruczki spoglada prawo
    > pracy?
    Zdroworozsadkowo.
    Przede wszystkim masz obowiazek wykonywac wylacznie polecenia zwiazane z
    charaktewrem wykonywanej przez ciebie pracy, a ten okresla umowa o prace.
    Nie robisz tam chyba za garderobianego ani czyscibuta?
    Naturalnie moga wyniknac kontrowersje i dlatego m.in. potrzebne sa sady
    pracy.
    Po drugie pracodawca zatrudniajac cie na okreslonym stanowisku musi
    skierowac cie na badania wstepne opisujac przy tym charakter pracy - nie
    moze nakazac ci czynnosci na okolicznosc której nie zostales przebadany
    przez lekarza medycyny pracy z orzeczeniem o zdolnosci.
    Po trzecie polecenie wykonania czynnosci musi odpowiadac kwalifikacjom
    pracownika. Nie mozna polecic programiscie sprzatania toalet (patrz
    orzecznictwo).
    I po czwarte - postanowienia umów regulaminów i innych aktów mniej korzystne
    dla pracownika niz zapisy prawa pracy nie obowiazuja, a zamiast nich stosuje
    sie przepisy prawa pracy (znajdziesz w KP).

    --
    Jotte