eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiemRe: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
  • Data: 2024-04-18 18:17:42
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.04.2024 o 11:16, Kviat pisze:

    > Niech pomyślę... może dlatego, bo rasiści dzielą ludzi na rasy?

    Może. Pewnie też jedzą, piją i srają. Ale co z tego wynika dla naszej
    rozmowy? Czy ci rasiści są teraz z nami w pokoju?;)

    > Skoro _my_ (jacy my?) nie dzielimy ras ze względu na kolor skóry, to ze
    > względu na co dzielimy i dlaczego to niby ma większy sens?
    > Jakie uzasadnienie naukowe ma ten podział?

    A jakie uzasadnienie mają gatunki i rasy zwierząt - no to u ludzi mają
    takie same. W sumie czemu człowiek miałby być wyjątkiem? Rasa to po
    prostu przynależność do ogreślonej grupy ludzi, która wywodzi się z
    pewnych regionów - a że się rozjechali po świecie tego pochodzenia nie
    zmienia. Przydatne choćby w medycynie, gdzie różnie rasy nieco inaczej
    reagują na leki i zapadają z inną częstotliwościa na rónże choroby. A że
    różnią się różnymi rzeczami - no najłatwiej przypisać nazwy do kolorów
    skóry (choć nie jest do doskonały podział) - wolałbyś ich dzielić po
    długości kutasa albo średniego IQ?

    > Twierdzisz, że nauka się myli, że Ziemia nie jest płaska?

    Nie - a skąd wziąłeś akurat przykład płaskiej ziemi? Natomiast całkiem
    niedawno oczywiste dla nauki było że rasy istnieją. Teraz podobno nie
    istnieją. Ktoś musiał/musi się mylić - chcesz powiedzieć że XX wieczna
    nauka się fundamentalnie myliła?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!