  • Data: 2024-05-05 23:40:03
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.05.2024 o 22:13, Robert Wańkowski pisze:
    > Może powstrzymać się o świadczeń medycznych. Czym jest
    > niepoinformowanie o wynikach badania, chyba powstrzymaniem się od
    > świadczenia medycznego. Ale powinien odnotować to w papierach. Gdzie
    > jest zapis o tym, że musi wskazać innego lekarza, placówkę? W
    > rozporządzeniu?

    Moim zdaniem to nie jest tak. Ktoś robi badanie prenatalne i jeśli
    lekarz go błędnie informuje (celowo) to nie jest powstrzymanie się od
    świadczenia, tylko niewłaściwe jego wykonanie. Powstrzymanie się od
    świadczenia, to byłoby, jakby odmówił zrobienia takich badań. Wówczas
    miałby obowiazek wskazać innego lekarza. Nie podejmuję się oceny, na ile
    byłoby to zgodne z "klauzulą sumienia", ale jestem jako człowiek go w
    stanie zrozumieć.

    Natomiast celowe błędne postawienie diagnozy jest moim zdaniem
    porównywalne z tym, jakby lekarz celowo źle zrobił operację. Bo, że może
    się coś niepowieść, to już statystyka. Z tym, że celowe błędne leczenie
    przeważnie da się dopasować do któregoś artykułu z kodeksu karnego. A w
    wypadku zatajenia choroby płodu nie przychodzi mi do głowy przepis karny.
    --
    (~) Robert Tomasik