    From: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakaz wyjazdu z kraju...
    Date: Sat, 12 Apr 2003 22:30:16 +0200

    > Witam
    > mam nastepujaca kwestie do rozwiazania: kolega chce wyjechac z kraju, ale
    > niedawno dostal wyrok skazujacy go na 8 miesiecy w zawieszeniu na 2 lata
    > (wyrok nie jest jeszcze prawomocny). W czasie sprawy mial zatrzymany
    > paszport, a informacje o tym dostala Straz Graniczna, jednak po wyroku
    > paszport zwrocono. Od zakonczenia sprawy minal miesiac. Pan z SG
    powiedzial,
    > ze jest szansa na uzyskanie zgody prokuratury na wyjazd. Moze ktos z
    > szanownych grupowiczow orientuje sie, czy ten pan nie myli sie w swojej
> [...]

    Zaraz, zaraz... minal miesiac a wyrok nie jest jeszcze prawomocny?
    Ktos zlozyl wniosek o uzasadnienie orzeczenia lub wniosl apelacje?

    Jezeli nic z tych rzeczy sie nie nastapilo to wyrok jest juz prawomocny.
    W przypadku gdy orzeczono kare pozbawienia wolnosci z rownoczesnym
    zawieszeniem jej wykonania nie widze za bardzo sensu utrzymania
    stosowania srodka zapobiegawczego w postaci zakazu opuszczania kraju.

    Mam watpliwosci czy jest to w ogole mozliwe. Moze ktos z grupowiczow
    je rozwieje. Chodzi o stosowanie art. 246 par 4 KPK :

    "Środki zapobiegawcze mogą być stosowane aż do chwili rozpoczęcia
    wykonania kary."

    Czy jezeli orzeczono kare p.w. z zawieszeniem jej wykonania to czy
    mozna na podstawie tego przepisu utrzymac stosowanie srodka
    zapobiegawczego do czasu uplywu okresu proby?

    Przychylam sie do wersji, ze nie.

    Konrad