  • Data: 2003-06-26 12:57:40
    Temat: Re: Zakaz reformationis in peius
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD) szukaj wiadomości tego autora

    From: "Darek Tomeczko" <d...@p...onet.pl>
    To: <p...@n...pl>
    Sent: Thursday, June 26, 2003 2:24 PM
    Subject: Re: Zakaz reformationis in peius

    > jest

    > nie ma czego ten zakaz dotyczyc. Wyrok jaki zapadnie po stwierdzeniu
    > niewaznosci i ponownym przeprowadzeniu postepowania bedzie przeciez
    > pierwszym, jaki w danej sprawie zapadł.
    > >

    > Duze dzieki za odpowiedz :)
    > Zainteresowanej osobie przekazalem Twoja opinie. Proszone mnie jeszcze, zeby
    > skonfrontowac to z trescia art. 103 par. 2 kpk. Ja nie wiem, o co chodzi,
    > ale jakbys mogl/mogla spojrzec na to prawniczym okiem, bylbym bardzo
    > wdzieczny.

    Ej ej ej - po pierwsze - nie prawniczym - jestam informatykiem - prawnikiem jestem
    tylko amatorem. Poczekajcie jeszcze na inne wypowiedzi - byc moze ktos mnie zbluzga
    i odsadzi od czci i wiary. Napisalem wszakże na początku mojej wypowiedzi, iż
    ?wydaje mi się"...

    w sumie faktycznie nie mialem do konca racji jak widze.

    Chociaz ciekawi mnie sformułowanie "na skutek srodka odwolawczego" - normalnie
    wniosek o stwierdzenie niewaznosci nie wydaje sied byc srodkiem odwolawczym.
    A zatem wynikaloby z tego, ze zakaz ten obowiazuje, jesli np zostanei wniesiona
    apelacja i kasacja, zas sad odwolawczy (kasacyjny) zamiast rozpoznac srodek
    odwolawczy przekaze sprawe do postepowania stwierdzenie niewaznosci.
    Ale jestem tylko amatorem wiec moze sie myle. Poza tym przepis ten juz wkrotce traci
    waznosc, zas dzisiejsze powody niewaznosci beda tylko bezwzglednymi przyczynami
    odwolawczymi ( z dodatkowa mozliwoscia wznowienia postepowania z urzedu).