    From: marcin <s...@s...friends.id.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakaz konkurencji.
    Date: Thu, 11 Dec 2003 10:46:53 +0100

    Użytkownik Dorato napisał:

    > Przeczytałem, lecz nie wpadłem w euforię, bowiem przyczyna rozwiązanie umowy
    > leży po mojej stronie. Ponadto nie kojarzę, jaki to ma związek z wspomnianym
    > przez Cienie okresem dwuletnim.

    zgodnie z ustawą, która wprowadziła zmiany w umowie agencyjnej na teraz
    wsystkie umowy powinny być dostosowane do nowych przepisów.

    Art. 764(6) § 1 zdanie ostatnie, mówi kiedy ograniczenie działalności
    konkurencyjnej jest wazne.

    Z tego co pisałeś, Twoje ograniczenie ma szerszy zakres, co było imho
    dopuszczalne przed zmianami w k.c., ale już nie jest.
    Ergo - Twoje ograniczenie działalności konkurencyjnej jest niewazne, na
    co nie ma wpływu tryb wypowiedzenia umowy.

    Prawdopodobnie (z tym się spotkałem, więc tak zakładam) Twój zakaz
    konkurencji został skonstruowany na podstawie prawa pracy, co nie jest
    dopuszczalne, jeśli świadczysz usługi na podstawie umowy agencji.

    pozdrawiam