    From: Przemysław Bernat <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakaz + "Nie dotyczy mieszkańców"
    Date: Thu, 16 Feb 2006 21:41:58 +0100
    <dso2r6$bhu$1@atlantis.news.tpi.pl> <dso4q9$nld$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <a...@4...com>
    <dso7m6$hei$1@inews.gazeta.pl>
    <l...@4...com>
    <dsq82v$iop$1@atlantis.news.tpi.pl> <dsqvsa$md4$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <dss16i$1ksu$1@news.mm.pl> <dssbd4$oqu$2@atlantis.news.tpi.pl>
    <dsumgg$h4u$1@news.mm.pl> <1exxpauy6fgmd$.1t0czz5xz1lz4.dlg@40tude.net>
    <dt0326$21ub$1@news.mm.pl> <1pd04ablpr9kt.oyvhv9uvgc4h$.dlg@40tude.net>
    <dt17mv$c7m$1@news.mm.pl> <1hepx86v62yt.3odwgr0xeq55$.dlg@40tude.net>
    <dt2g8h$2bvn$1@news.mm.pl>

    Dnia Thu, 16 Feb 2006 19:28:32 +0100, Nixe napisał(a):

    > Ale definicja tego słowa jest na tyle precyzyjna, że pozwala na odróżnienie
    > pojęcia "mieszkaniec" od pojęcia "gość".

    Wskaż, proszę definicję mieszkańca w Ustawie Prawo o Ruchu Drogowym.

    > Naprawdę i tu masz wątpliwości, że chodzi o pojazdy mieszkańców?
    > A może uważasz, że istnieje coś takiego jak "zatrzymywanie się i parkowanie
    > mieszkańców"?

    O, sama wskazałaś kuriozalność tego znaku. Zakazuje zatrzymywania i postoju
    pojazdów, z wyłączeniem pojazdów, które są mieszkańcami (Nie dotyczy
    mieszkańców). Aż dziwne, że nikt wcześniej nie zwrócił na to uwagi :-)

    > Być może w niektórych przypadkach tak bywa, ale to nie jest przecież regułą.
    > "Dziwnym trafem" my (mieszkańcy naszego bloku ;-) nie mamy problemów z
    > egzekwowaniem zakazu parkowania osób obcych na naszym parkingu.

    Jak to robicie? Wzywacie policję, która odholowuje niegrzecznych
    "niemieszkańców"? Czy macie jakieś inne sposoby?

    > I tu faktycznie można powiedzieć, że Twoi sąsiedzi są powaleni, bo nie mają
    > ani krzty racji.
    > Jesteś mieszkańcem tego bloku od 10 lat i masz pełne prawo do parkowania w
    > tym miejscu.

    Ale oni uważają inaczej. W ich mniemaniu to ja burzę ład i porządek tego
    rozjechanego trawnika przed blokiem, który służy nam za parking. Dla nich
    wszystko jest oczywiste. Jak dla Ciebie..

    > Nietrafiona analogia.
    > Zaparkowanie pomimo braku zgody właściciela porównałabym szybciej do braku
    > chęci opuszczenia mojego mieszkania pomimo moich nalegań. I nie ma tu nic do
    > rzeczy, ze osobę tę wpuściłam wcześniej dobrowolnie. To nie oznacza, że
    > jestem skazana "dożywotnio" na jej obecność.

    Ale raczej policja nie wyprowadzi jej w kajdanach, tylko dlatego, że
    znudziło Ci się jej towarzystwo. Trzeba umiejętnie dobierać sobie gości.
    Wpuszczać tylko tych, których towarzystwo jest nam miłe. A nie zostawić
    otwarte drzwi i robić raban, że jakieś obce typy się rozsiadły i zabrakło
    foteli dla "mieszkańcow".

    --

    Pozdrawiam,
    Przemek