    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zagubiona karta gwarancyjna [OT]
    Date: Sun, 20 Jun 2010 13:17:03 +0200

    W wiadomości news:op.vekrszivbp2dyt@pavilion.opteris.pl jurajski
    Jaskiniowiec <j...@j...na.jurze> pisze:

    > kojaze
    Wątpię.

    > bede z Toba wchodzil w dyskusje.
    Przecież właśnie to robisz, zdecyduj się, a nie gadasz jak Korwin-Mikke.

    > Poza tym, z
    > tego co mi wiadomo, to nawet nie posiadajac karty gwarancyjnej, a
    > majac paragon/fakture - sprzedawca podobno jest zobowiazany do
    > przyjecia towaru.
    Pomyśl logicznie, a przynajmniej spróbuj.
    To po co byłaby ta karta? Dla jaj?
    Gwarancja jest zobowiązaniem dobrowolnym sprzedawcy (producenta) i karta
    określa w swej treści warunki jej realizacji/świadczenia.
    Nie jest natomiast wykluczone, że gwarant uwzględni roszczenie klienta nawet
    bez tego dokumentu, bo tak mu sie podoba.

    > Piszesz, ze ja jestem kombinatorem, ale czy
    > kombinatorem nie nalezy nazwac samego HP, ktory sprzedaje szrot i nie
    > chce sie do tego przyznac??
    Z pewnością.

    > Pal licho obudowe i dwa klawisze oraz zla
    > konstrukcje obudowy(zle odprowadzanie ciepla z obudowy)... Ale wiadoma
    > wada, wystepujaca w wiekszosci tabletow TX powinna dac do myslenia
    Co masz na myśli z tą "wiadomą wadą"? Jak taka wiadoma, to czemu go kupiłeś?
    BTW - to w końcu tablet czy laptop, możesz podać model?

    > HP... Poza tym, HP jako taki "porzadny" producent, powinien juz dawno
    > temu oglosic wymiane/naprawe tego sprzetu, tak jak robili to inni,
    > chocby w sprawie baterii... HP jednak unika tego jak woda ognia. Malo
    > tego - nadal produkuje te tablety z ta sama wada!! Chcialbym po prostu
    > by laptop dzialal, ale jesli jest jakakolwiek szansa na zwrot tego
    > bubla H, to z checia bym to zrobil, tylko nie wiem, jak - w tym jest
    > moj problem. Zawierzylem "marce" HP. Oszukano mnie, a pozniej czytajac
    > Ciebie, czuje sie jak oszust, ktory "kombinuje"??
    Oszustem cię nie nazwałem, nie konfabuluj. Ale aż tyle usterek/uszkodzeń w
    stosunkowo krótkim okresie użytkowania trochę mnie dziwi. Chyba nie używałeś
    tego sprzętu w roli kastetu? ;)

    > Szczerze, to sprzet,
    > gdyby nie te wady, ktore wymienilem, bylby wrecz zbyt idealny...
    Są dziewczyny, które gdyby nie 70-ka na karku też byłyby idealne :)

    > Niech
    > po prostu dziala jak nalezy, bedzie cichy (producent mogl uprzedzic,
    > ze ten zlom grzeje sie jak farelka i jest glosny jak F1). Niczego
    > wiecej nie pragne. A ze zgubilem karte gwarancyjna, to po prostu chcialem
    > sie dowiedziec, jakie mam w takiej sytuacji prawa. Ty natomiast
    > do tego od razu dorabiasz filozofie i cala terapie psychologiczna...
    > Odpisz mi na temat,
    1. Negocjuj ze sprzedawcą.
    2. Olej gwarancję, napraw co możesz/potrafisz sam albo zleć serwisowi
    odpłatnie.
    3. Wyrzuć do śmieci/sprzedaj na części, wyciągnij wnioski z błędów przy
    zakupie.

    > a nie oskarzaj, bo tego nie lubie.
    Nie szkodzi.

    > Wskaz moje bledy,
    To już zrobiłem.

    > podaj paragraw/ustawe
    Kodeks cywilny, dział 2.

    > cokolwiek,
    Cokolwiek? No, piwa to ci na pewno nie podam.

    > ale swoje pozostake madrosci
    > zachowaj dla siebie...
    Ja o tym decyduję.

    --