  • From: "pbas" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zadam przywrocenia kary smierci
    Date: Wed, 2 Jul 2003 17:30:04 +0200

    > Odseparowanie przestępcy w sposób godny i godziwy jest warunkiem
    > do tego by nie stał się zwyrodnialcem. Oczywiście - niektórzy i tak się
    > nimi staną, ale od warunków osadzenia zależy czy tylko nieliczni, wyjątki,
    > czy też znaczna ich rzesza.
    > Dziwię się, że tego nie rozumiesz.
    > Od warunków zależy też czy przestępcom będzie obojętne czy zabiją
    > czy tylko okradną.

    Jest tez inna metoda. Jesli kara jest na tyle surowa ze odstrasza, to
    potencjalny przestepca zastanowi sie czy warto. Jesli rzucisz okiem w
    historie - tak z 2 tysiace lat wstecz - to zobacz co sie dzieje. Tzw
    humanitaryzm z czasem wzrasta a prawa obywateli maleja. Jakby w starozytnym
    Egipcie ukradl zlodziej cos to by mu lapki obcieli, a dzisiaj najpierw
    kwalifikuje sie czyn pod wykroczenie lub przestepstwo i mierzy sie jakas
    nienormalna miara tzw "szkodliwosc spoleczna". Absurd. Co sedzia moze
    wiedziec o tym jaka wartosc dla poszkodowanego mial np zegarek wartosci
    materialnej 5 zl ? Moze to pamiatka po kims bliskim ? Jesli ktos wystepuje
    przeciw prawu powinien byc SUROWO karany. I jesli wiedza o tym, ze kara jest
    nieunikniona i SUROWA byla by powszecha, to poziom przestepstw tez bylby
    nizszy. Nikt nie obawial by sie wieczorem przejsc przez centrum miasta, bo
    jakas grypka wyrostkow stoi i patrzy komu przywalic i kogo okrasc. Gdyby
    wiedzieli ze za jakiekolwiek zachowanie sugerujace ich zamiary moga dostac
    areszt i wycisk to by sie zastanowili najpierw. A jesli by wybrali jednak
    taka droge to ich sprawa. Wybrali - niech cierpia. A nie ze my sie teraz
    litujemy nad biednymi bandziorami ktorzy dali komus po buzi.

    > W więzieniu nie - w areszcie tak. I tak za komuny jak i teraz widzę
    > przerażające mnie osobiście rzeczy - nieszanowanie godności osadzonych.
    > Dlaczego przerażające, że tylko napędza to przestępczość i brak szacunku
    > do prawa, bo skoro Ci co mają je szanować najbardziej z niego drwią to
    > jaki dają przykład?

    Zgadzam sie, ze i policjanci przeginaja. I na pewno nie jeden z nich
    powinien posiedziec i dostac wycisk. Selekcja do tej sluzby nie jest
    najlepsza i trafiaja tam dewiaci z syndromem wladzy. Z drugiej zas strony,
    jesli policjant wie, ze zlapanego np kieszonkowca sad uwolni bo mala
    szkodliwosc czynu albo szalikowca wogole uniewinnia bo on tylko biegl i nie
    mozna mu udowodnic ze chwile wczesniej dokopal z kolegami komus, to jestem
    za tym aby taki gowniarz dostal pala po dupie. Przynajmniej tyle.

    Piotr

    --
    GG#36692 p...@p...onet.pl www.pbas.republika.pl