  • Data: 2019-10-29 17:54:46
    Temat: Re: Zabójstwo z zamiarem ewentualnym
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale to co innego niż godzenie się na.

    No jak nie, jak tak. Wiesz, że towje działanie powoduje poważne ryzyko
    śmierci innych osób, ale mimo wszystko w pełni władz umysłowych to
    robisz. Przecież to podręcznikowa definicja "godzenia się na skutki".
    Clou jest w cytacie z lorda farkłarda (czy jak mu tam było w szreku).

    > No mówię, starasz się na siłę
    > dopasować sytuację do przepisu.

    Aktualnie to prokuratura nie ja. Choć wyjątkowo ją popieram.

    > Intencja jest taka, ze ktoś chce zrobić krzywdę ofierze a w sumie zwisa
    > mu czy ofiara to przeżyje.

    Nie - zamiar ewentalny polega właśnie na tym, że niekoniecznie chcesz
    popełnić ten czyn, a co najwyżej się godzisz. Zarzut zabójstwa z
    zamiarem ewentualnym od zawsze budził konsekwencje. Od tego są sądy,
    żeby to rozstrzygać - pożyjemy zobaczymy. Ponoć jeden podobny wyroku już
    jest, dwa w drodze.

    > Zabójstwo jest zawsze intencjonalne.

    Jak widać tylko w teorii. Nawet twój poprzedni akapit temu przeczy - jak
    komuś zwisa czy ofiara przeżyje, to w sposób oczywisty nie jest jego
    intencją pozbawienie jej życia - inaczej by mu nie zwisało.

    --
    Shrek