  • Data: 2008-10-06 23:01:38
    Temat: Re: Zablokowane konto na allegro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 7 Oct 2008, d852 wrote:

    > No to pozostawiłeś mnie w przekonaniu, że jeżeli ja oferuję jakąś usługę, to
    > ja decyduję komu. I nie muszę czegokolwiek uzasadniać, czy udowadniać.

    Mniej więcej się zgadza, ale nie pasuje do porównania ze sklepikiem.
    Onże sklepik JUŻ ZAOFEROWAŁ, że dokona sprzedaży - bo "wszyscy tak
    oferują", że taki rodzaj oferty uznaje się za "publiczną".
    Jak ma nie być publiczna, to można zrobić np. tak jak Makro:
    nie każdego się wpuszcza, lecz tylko posiadaczy kart (można
    powiedzieć, że to taki klub z własnym regulaminem, wpuszczającym
    tylko swoich członków - regulamin dopuszcza wejście z osobą
    towarzyszącą, z ograniczeniami wiekowymi oczywiście).
    Zauważ: selekcja jest dokonywana PRZED ofertą, a nie PO.
    Makro oferty *dostarcza* tylko tym, którym OFERUJE, to że inni
    (np. na ich stronie) mają dostęp do *informacji* to inna sprawa
    (fakt upublicznienia informacji o pracach rządu nie jest ofertą
    wziecia udziału w posiedzeniu ;)).

    Twój przykład z usługą również pasuje do "selekcji przed", bo
    ZAZWYCZAJ jest tak, że mimo wystawienia oferty, stosuje się
    ograniczenie "wszystkie terminy mamy zajęte" - na przykład,
    i "wszyscy to wiedzą". Taki zwyczaj, nie trzeba zastrzegać
    bo jest to ujęte w przepisach.
    Tu:
    _117.html
    ...poszukaj słów "ustalonych zwyczajów" :D

    pzdr, Gotfryd