  • Data: 2008-10-07 00:07:20
    Temat: Re: Zablokowane konto na allegro
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 07 październik 2008 01:56
    (autor d852
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gce8hd$skd$1@news.onet.pl>):

    > Po za tym w ogóle mi się to nie podoba ;)
    > Zawsze myślałem, że wolny rynek działa w ten sposób, że sprzedający
    > sprzedaje komu chce a kupujący kupuje od kogo chce. Jak widać nawet tak
    > oczywistą rzecz można spieprzyć.

    Niekoniecznie spieprzyć. Wyobraź sobie, że jesteś panną z dzieckiem na wsi,
    gdzie takich nie lubią. Jedyny sklepikarz mówi ,,wypad z baru, mleka nie ma
    dla benkartów''. Albo chcesz sobie zamówić Cyfrowy Polsat i słyszysz ,,tym,
    co się nie zgadzają z Tristanem nie sprzedajemy''. Wolny rynek wolnym
    rynkiem, ale często nie ma wyboru, jak choćby wspomniane Allego, które jest
    monopolistą. Albo jak CP, który jest jedną z dwóch platform i chyba jedyną
    sensowną. Albo ów sklepik na wsi...

    Generalnie jak jest wybór i konkurencja, to prawo to i tak będzie martwe, bo
    kto będzie pozywał spożywczaka w mieście, że bułki nie sprzedał, skoro obok
    jest 10 innych. Kupi obok i tyle. Natomiast tam, gdzie nie ma wyboru, ktoś
    poszkodowany jak Sanindan, ma szanse walczyć o swoje.

    --
    Tristan