  • Data: 2013-06-04 12:08:15
    Temat: Re: Za zgodność z oryginałem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 4 Jun 2013, Jacek wrote:

    > Robię prawo jazdy kat. A. Miesiąc temu zrobiłem B.
    > Do zapisania się na egzamin potrzebuję zaświadczenie lekarskie albo jego
    > poświadczoną kopię. Prosiłem w wydz. komunikacji o wydanie tego zaświadczenia
    > (i tak do nich wróci po egzaminie). Panienka z okienka zrobiła ksero, ale
    > odmówiła jego poświadczenia. Odmówiła wydania oryginału. WORD nie przyjął
    > ksero, bo ma być albo oryginał, albo potwierdzone za zgodność. Czy urzędnik,
    > skoro sam robi ksero może odmówić poświadczenia?

    Tak się zastanawiam - czy "zdobycie" PJ podlega pod KPA?
    Na mój gust - tak. W końcu z jakiegoś powodu walczysz
    z papierkami *w urzędzie*.

    A wtedy art.73 KPA, miałaby obowiązek:

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,240,,,us
    tawa-z-dnia-14061960-r-kodeks-postepowania.html
    +++
    § 2. Strona może żądać uwierzytelnienia odpisów lub kopii akt sprawy
    lub wydania jej z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów, o ile jest to
    uzasadnione ważnym interesem strony.
    ---

    Powyższe nie wyklucza możliwości, iż organ może być uprawniony do żądania
    wniesienia opłaty skarbowej tudzież odpłatności za skopiowanie, nie wiem,
    nie wnikam, ale raczej wchodzą w rachubę kwoty do 10 zł.

    pzdr, Gotfryd