    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <pmnusn$sb9$1@node1.news.atman.pl> <pmo54d$rie$1@node2.news.atman.pl>
    <pmqjqu$34c$1@node2.news.atman.pl>
    <5b912bff$0$591$65785112@news.neostrada.pl>
    <pmtaei$i97$1@node2.news.atman.pl>
    <5b923672$0$670$65785112@news.neostrada.pl>
    <pmtifr$pld$1@node2.news.atman.pl>
    <5b924fb4$0$620$65785112@news.neostrada.pl>
    <pmvulc$uc7$1@node2.news.atman.pl>
    <t...@4...com>
    <5b97a1bd$0$584$65785112@news.neostrada.pl>
    <pn8919$kh5$1@node1.news.atman.pl>
    <5b97b006$0$617$65785112@news.neostrada.pl>
    <pn8f7o$qh1$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: ZUS
    Date: Tue, 11 Sep 2018 16:48:55 +0200

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-09-11 o 14:07, J.F. pisze:
> [...]

    P.S. A w sumie, to czemu i tego nie zabrac, wszak to nie sa "pieniadze
    obywatela" :-)

    >>> 2) ubezpieczenie od długości życia wraz z wypłatą renty jako

    >głupio albo i nie, jak kupisz samochód za wszystkie swoje
    >oszczędności i będziesz miał w nim wypadek, że pojazd już do niczego
    >nie będzie sie nadawał, a sam zginiesz, to spadkobiercy tez nic nie
    >dostaną

    Raczej nie zamierzam kupowac tak drogiego samochodu, ale gdyby mi na
    tym zalezalo - od tego sa ubezpieczenia ...

    >Państwo albo instytucja ubezpieczająca, jeśli chcielibysmy, aby sie
    >to bilansowało, a nie liczyć na szczęście, że będzie emeryt wspierał
    >rządzących czynem i umierał przed terminem, to tak należałoby to
    >liczyć i traktować.

    To nie ma sensu, podobnie jak OFE czy AC dla radiowozow - instytucja
    ma zarobic.
    I juz ona dobrze wyliczy, zeby zabrac wiecej niz odda.

    Ale jakis taki stopniowy spadek kapitalu gwarantowanego to by mi sie
    podobal.

    >ciężko mi powiedzieć, nie interesowałem się tym (bo osobiście
    >wolałbym mieć wyższą emeryturę bez tej karencji),

    Jesli umiera niewielu, to nie bedzie duzo wieksza :-)
    A wydaje mi sie, ze obecnie medycyna na tyle dobrze stoi, zeby tacy 66
    latkowie nie umierali.

    No ale faktycznie to w sumie to kwestia żony/meza - oszczedzac, zeby
    dzieci dostaly jakis palcem na wodzie pisany zapis - rzeczywiscie nie
    ma sensu.
    Lepiej wybrac z Zus od razu :-)

    A kwestii malzonka/i to nie uregulowali osobno ?

    > z obserwacji w bliskiej rodzinie z osób, które przeszły w ostatnich
    > 10 latach na emeryturę (10 osób) 4 zmarły w ciągu pierwszych 2 lat,
    > jedna po 4 latach, 5 osób jeszcze żyje (z czego jedna jeszcze nie
    > jest na emeryturze ponad 2 lat), no ale to statystyka bardzo
    > lokalna, więc nie miarodajna, może służyć do

    Mozna skorzystac z wyszukiwarki cmentarnej
    http://iwroclaw.pl/memento/app/list?p=1&s=20

    Np wprowadzam date zgonu 1.01.2018, i interesuja mnie osoby urodzone w
    1951 lub 1952.
    Niestety mozna tylko po jednym dniu szukac.
    W tym dniu nie bylo, ale 2.01 byly 3 takie.
    3-go znow nic, 4.01 jedna, 5-go znow nic, 6-go 1, 7-go tez jedna.

    W sumie 6 osob na ok 100 ... az tak mało to to nie jest,
    1500zl czy 1600 zl - jest roznica :-)

    J.