  • Data: 2018-09-12 09:40:45
    Temat: Re: ZUS
    Od: n...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    w <pnaamv$fap$1@node2.news.atman.pl>, "Danusia" <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Dokładnie odwrotnie, wpłaty do OFE pokrywane są w 100% z budżetu. Osoby
    > pracujące wpłacają składki na ZUS do FUS. Teoretycznie część tych składek
    > jest zabierana ZUSowi na wpłaty do OFE, ale zgodnie z ustawą budżet państwa
    > zabrane środki musi uzupełnić z budżetu. Oznacza to jednoznacznie że budżet
    > państwa pośrednio w 100% finansuje OFE.

    Bzdury.
    Składki pracujących trafiają do ZUS, a ich malutka część jest przekazywana do
    OFE.
    Przy wypłatach (oraz suwaku) ta sama część (pomnożona - hehe :) ) wraca do ZUS
    i jest przekazywana z powrotem do pracujących (a dokładnie - już emerytów).
    Kwota jest w sumie mało znacząca i nie ma większego wpływu na całość bilansu,
    no ale skoro piszesz bzdury to tylko prostuję.

    System OFE jest przeźroczysty dla budżetu - co wpływa, to wypływa (z
    przesunięciem czasowym - aby być dokładnym). Gdyby ZUS kiedyś nie przekazywał
    kasy do OFE, to teraz musiałby więcej wypłacać, więc bilans i tak wyszedłby na
    0. OFE to taka dodatkowa skarbonka. (Nie sądzę, abyś to pojęła, piszę raczej
    dla innych.)

    W tym roku OFE przekazują więcej do ZUS niż otrzymują (o 3 mld więcej), więc
    twoja pisanina ma się nijak do faktów. (Ponownie przypominam, że przy tych
    kwotach to raczej drobne).

    Wróć kiedy zaczniesz myśleć logicznie, na razie to wypisujesz same bzdury nie
    mające poparcia w liczbach.

    > Dowód: wystarczy całkowicie zlikwidować OFE, a żadne śroki nie będą do nich
    > przekazywane, nie będzie też dopłat z budżetu do FUS i ZUS. Było to już
    > wiele razy obliczane, przeliczane, ale całkowita likwidacja OFE to decyzja
    > polityczna, przyznanie sie do błędu jakim było utworzenie OFE bez
    > wprowadzenia dodatkowych składek na te fundusze.

    Pokaż mi te obliczenia.

    Nie, nie pokażesz (i nie pokazujesz) żadnych obliczeń ani liczb, tylko
    powtarzasz jak katarynka te swoje bzdety.

    Liczby masz podane na tacy.

    > Czy naprawdę jesteś taki niedoinformowany, a jednocześnie naiwny? Informuję
    > że ostatnia zamiana ustawy wprowadziła zasadę że emerytury z OFE będą
    > wypłacane przez ZUS. OFE mają obowiązek przekazywania tych środków na konto
    > ZUS na 5 lat przed rozpoczęciem wypłaty, a nie dopłacać do ZUS jak bredzisz.

    Tak, pisałem -- OFE przekazują więcej do ZUS niż otrzymują. A mimo to ZUS dalej
    nie bilansuje się.

    > Drogi chłopcze ocena ile kto ma wiedzy w danym temacie to sprawa grupy
    > dykusyjnej.

    Byłem, nie martw się.
    Akurat to raczej nie grupa ocenia kto ile ma wiedzy, choć jak widzisz inni też
    delikatnie dają ci do zrozumienia, że bredzisz.

    > Iformuję Cię że w tematach dotyczących emerytur i rent zabieram
    > głos na tej grupie od 19 lat. Przypuszczam, że wtedy jeszcze Cie nie było na
    > tym świecie.

    Zamiast "zabierania głosu" radzę się najpierw douczyć, zapoznać z bilansem i
    przepływami. Byłabyś 19 lat z wiedzą do przodu, a tak dalej jesteś w lesie i
    tylko trajkoczesz.