  • Data: 2018-09-12 09:43:00
    Temat: Re: ZUS
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-09-11 o 11:51, Danusia pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:pn5f5k$u3p$1@node1.news.atman.pl...

    > Nie dokładnie tak. Składki emerytalne płacone przez Ciebie to w dużej
    > większości składki na ZUS i w małej części na OFE. Składki na OFE są
    > wymuszane poprzez sztuczne zmiejszenie składek na ZUS, w efekcie musi
    > nastąpić dopłata z budżetu do ZUS.

    znowu bzdury. Składki na zus pomniejszone o składkę na OFE powodują, że
    w przyszłości dostane mniej z ZUS-u. Więc proszę nie mieszaj systemów
    walutowych.

    > Można by nie robić takich sztuczek, tylko bezpośrednio finansować OFE z
    > budżetu, ale to niezgodne z Konstytucją.

    Kolejna bzdura. OFE to filar, który miał dawać dywersyfikację
    oszczędności emerytalnych. Oszczędności, które sa odprowadzane od pensji
    pracownika. Więc sam to finansuje pracownik. Dodatkowo, pozwoliłoby to
    (gdyby rozsądnie tym zarządzać) w przyszłości zobowiązania ZUS-u
    zmniejszyć do takich, że spokojnie można by w przyszłości wybrać lepszy
    system zabezpieczeń społecznych bez konieczności eutanazji osób na
    emeryturze. No ale to trzeba patrzeć troszkę dalej niż tylko do
    najbliższych wyborów...

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl