    From: "MuciosMacios" <m...@s...jest.zly.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Z3odziej internetu
    Date: Mon, 7 Apr 2008 21:23:27 +0200
    <ft5jb9$dvi$1@news2.task.gda.pl> <c...@n...lechistan.com>
    <ft67fp$sho$1@news2.task.gda.pl> <0...@n...lechistan.com>
    <ft7dju$2eb$1@news2.task.gda.pl> <u...@n...lechistan.com>
    <ft7n5b$7t4$1@news2.task.gda.pl> <u...@n...lechistan.com>
    <ft80d0$873$1@news2.task.gda.pl> <r...@n...lechistan.com>
    <ft84bh$8fg$1@news2.task.gda.pl> <1...@n...lechistan.com>
    <ft8oli$aql$1@news2.task.gda.pl> <ft8pon$pit$1@inews.gazeta.pl>
    <ft8snj$rj5$1@news2.task.gda.pl> <ft91t4$214$1@inews.gazeta.pl>
    <fta5m8$aip$1@news2.task.gda.pl> <fta900$pu6$1@inews.gazeta.pl>
    <9...@n...lechistan.com> <ftag3d$f1d$1@news2.task.gda.pl>
    <r...@n...lechistan.com> <ftcrcn$evu$1@mx1.internetia.pl>
    <r...@n...lechistan.com>

    wiadomości news:rbjpc5-975.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > Zgubiłeś się.
    > Dla ustalenia nomenklatury i nie mylenia z transporterami opancerzonymi -
    > w terenie są stacje bazowe, a klienci mają punkty dostępowe.

    Buahahahaha!
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Access_point
    ROTFL

    Ale nie mniej doceniam Twe starania...
    Pozwól jednak że trochę Ci wyjaśnię te zawiłości (wiem, wiem! zaraz powiesz
    że dopiero co przeze mnie doczytane :)

    AP czyli jak to nazywasz punkt dostępowy, w dzisiejszych czasach to nie
    urządznie tylko tryb w jakim może pracować sprzęt WIFI.
    Popularnie jednak nazywamy tę kolorową skrzynkę z radosnymi migoczącymi
    lampeczkami AccesPointem.
    Ten AP potrafi jednak działać w większości przypadkow nie jako punk
    dostępowy,
    lecz np jako APC czyli AccessPointClient, czyli jako urzadzenie podłączające
    się
    do AP jak popularna sieciowa karta radiowa, skutecznie ją zastępując.
    (tak na mardinesie niektore karty potrafia działać jako AP)
    Potafi też pracować w trybie PTP lub PTM, dzięki którym możemy budować tzw
    mosty. Jest jeszcze tryb WDS, REPEATER, Bridge i wspomniany WISP.

    WISP jest szczególnym przypadkiem, którego prostym zjadaczom chleba nie
    łatwo
    pojąć. Otórz w odróżnieniu do zwykłych AP z którymi pewnie się spotkałeś,
    a może nawet posiadasz, on potrafi rutować. A jego wyjątkowość polega na
    tym,
    że nie rutuje on etherneta na wifi, lecz odwrotnie! Z wifi na ethernet!
    Czyli nie tak jak dotychczs widziałeś, że podłączasz AP kabelkiem do
    operatora
    (np kablowki) i masz w domku internet z radia, tylko podłączasz się radiem
    do
    operatora i masz w domciu internet po kabelku.

    Kumasz Ziomal?

    Mam nadzieję że tak i będziesz mógł teraz poszpanować kolegom z podwórka
    że jesteś szpec od radiówki.

    Szolek