  • Data: 2020-12-18 16:57:18
    Temat: Re: Z zycia NFZ
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.12.2020 o 10:10, J.F. pisze:

    > A w przypadku zagrozenia zycia ?

    W żadnym wypadku nie mogą.

    > No i moze dowiezli defibrylator, ktorego w przychodni moglo nie byc..

    To fakt. Ale zamiast wysyłać śmigłowiec moze było lepiej gościa donieść
    do szpitala te 15 0metów.

    > A nosze w przychodni sa ?> A strazacy maja ?

    Powinni. Można i bez noszy. Drzwi zdejmujesz i z tym lecisz.

    > No coz, trzy najprostsze wersje:
    > -pacjentowi serce stanelo, wiec przystapil do reanimacji, i wezwal
    > pogotowie, bo szpital na koniec i tak bedzie potrzebny,

    OK! Ale po co mu Straż Pożarna?

    > -serce nie stanelo, rozpoznal stan przed/zawalowy ... wiec dalsze
    > leczenie juz w szpitalu, ale serce stanelo zanim karetka przyjechala,

    OK! Ale tu nadal Straż nie pomoże.

    > -pacjent tylko zemdlal, wiec szpital i wezwanie karetki wskazane ... a
    > potem jak wyzej - serce stanelo zanim karetka przyjechala.
    >
    > W drugim i trzecim przypadku szybki transport do szpitala moze by
    > pomogl, bo jak serce stoi:
    > -jakos nie widze mozliwosci robienia masazu serca w czasie niesienia na
    > noszach,
    > -w czasie jazdy karetka ... moze i sa mozliwosci,
    > -w wozie strazakow ... nie wiem.

    Mnie nie chodzi o to, ze lekarz źle zrobił wzywając karetkę, tylko, że
    bez sensu byli strażacy.

    > Karetka, a moze i strazacy, byc moze maja wyposazenie i leki potrzebne
    > do pomocy, bo w "zwyklej przychodni"  to nie wiem czy tak defibrylator,
    > butla z tlenem, czy zastrzyk z atropiny lub inny pod reka jest ...

    Mają akurat.

    --
    Robert Tomasik