  • Data: 2012-04-17 04:30:25
    Temat: Re: Wywiad w TV, a prawa do materiału
    Od: "p 47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:jmhui1$ruv$1@node2.news.atman.pl...
    > Witam,
    >
    > znajoma jest znana szerzej w pewnych kręgach i między innymi dlatego
    > uczestniczyła w programie telewizji publicznej, gdzie został
    > przeprowadzony z nią wywiad. Prowadzi ona też firmę i na stronie firmowej
    > chciałaby zamieścić ten film z wywiadem.
    >
    > Telewizja publiczna na swojej stronie ma dostępny materiał i z
    > technicznego punktu widzenia nic nie stoi na przeszkodzie, żeby go pobrać,
    > wrzucić na kanał youtube bohaterki wywiadu i załączyć link na stronie
    > firmowej.

> [...]

    Nie jestem prawnikiem i z prawem autorskim spotykałem się tylko od strony
    "konsumenta" tegoż a więc moja odpowiedź nalezy traktować z odpowiednią
    rezerwa.
    Logiczne jest że to TVP przeprowadziła ten wywiad, tj użyto jej sprzetu,
    operatorów i pytania przygotował jej pracownik, a więc TVP posiada pełnię
    praw autorskich do tego wywiadu i ona jest dysponentem tego materiału, i to
    ona udziela zgody na jego wykorzystywanie.
    Dla bezpieczeństwa prosiłbym o pisemną zgodę.