  • Data: 2006-04-04 21:45:37
    Temat: Re: Wystąpienie z katolicyzmu jednak problematyczne? ;)
    Od: "Tiger" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Sakrament Chrztu jest nieodwracalny. Apostaci są to ochrzczeni, którzy
    > zupełnie odpadli od wiary chrześcijańskiej. Podlegają oni prawom Kościoła,
    > gdyż są jego poddanymi, chyba że Kościół bądź wyraźnie, bądź milcząco
    > uważa ich
    > za wyjętych spod swego prawa. Decyduje Kościół, a nie apostata.
    >
    > Zaraz po śmierci dusza każdego człowieka, obojętne czy to jest apostata
    > czy
    > nie, staje przed trybunałem Chrystusa na sąd szczegółowy. Na sądzie
    > szczegółowym dusza jest sądzona ze wszystkiego, a więc z myśli, słów,
> [...]

    Propaganda... ale propaganda... Ale chwile podyskutujemy :-)

    1) Twoje wywody opieraja sie na zalozeniu aksjomatycznym, ze pochodzimy od
    Boga, a nie od malpy. Tak wiec na samym poczatku moge zadac im klam.

    2) Zadajesz klam wolnosci wyboru czlowieka, ktora jest zapisana w Biblii.
    Sakrament Chrztu, chce Ci przypomniec, jest popierany Sakramentem
    Bierzmowania, ktory jest swiadomym wyrazeniem owej przynaleznosci przez
    autonomiczna i wolna jednostke. Odwrotnoscia Sakramentu Bierzmowania jest
    wlasnie akt Apostazji, w ktorym czlowiek orzeka, ze zostal zwiedziony przez
    Nauki Kosciola, ale przejrzal na oczy i juz nie bedzie sie nimi kierowal.
    Czyz nie jest tym samym wyrzeczenie sie szatana w obecnosci ksiedza?
    Przeciez rownie dobrze Lucyfer moglby w osobie jakiegos okultysty
    powiedziec, ze "jestesmy w mocy szatana od urodzenia, daje mu bowiem do tego
    prawo grzech pierworodny" - i co wtedy? Albo ... jacys palnieci rodzice
    "ochrzciliby" swoje dziecko na czarnej mszy... I co na to powiesz? Nadal
    twierdzisz, ze chrzest to nieodwracalny i monopolizujacy akt jednostronnego
    zaanektowania duszy ludzkiej? Imho to jeden z wiekszych idiotyzmow, jakie
    kiedykolwiek ktokolwiek wyglosil.

    3) O Sadzie Ostatecznym mozna myslec dwojako. Ja jednak wole zakladac, ze
    jest - co nie zmienia faktu, ze nie potrzebuje ani Kosciola K. ani innych
    instytucji, zeby postepowac wg mnie moralnie i poprawnie. A tym bardziej nie
    potrzebuje przynaleznosci do akurat tego stadka, ktore w Polsce tworzy
    fanatyczna frakcja tegoz Kosciola K.

    Co do prawnej strony - Konstytucja jest prawem ludzkim, jest wyrazeniem
    wolnosci ludzkiej i jako taka w stosunku Prawa Kanonicznego musi miec co
    najmniej rownorzedne z nim znaczenie. Bowiem Biblia stanowi, ze czlowiek ma
    prawo wyboru swojej drogi. Dlatego pozwol, ze ze swojej wolnosci skorzystam
    i wypne swoje szacowne cztery litery na Twoj Kosciol.

    Pozdrawiam,

    Tiger