    From: "abc" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.religia
    Subject: Re: Wystąpienie z katolicyzmu jednak problematyczne? ;)
    Date: Tue, 4 Apr 2006 21:19:01 +0200

    > Wielkoe dzięki za radę! ;)
    > Więc by się "uwolnić" spod władzy kościoła trzeba więc zrobić coś
    > "strasznego" -co jest obwarowane ekkskomuniką z urzedu? To mamy jakieś
    > wyjście! Zrobić to -poinformować chierarchię o dokonaniu tegoż czynu i
    > oswiadczyć że się tego nie żałuje -skoro pomogło sie to uwolnić spod
    > nadopiekuńczości takiej "instytucji". ;)
    >
    > No spece -jakie uczynki pociagają za sobą ekskomunikę z mocy urzędu?! ;)
    > Krótki poradnik wyjścia z kościołaproszę... ;D

    Nie dokazuj. Mnóstwo takich "bohaterskich" apostatów nawraca się na łozu
    śmierci. Szkopuł w tym, że czasami można nie zdążyć. Strzeż się grzechów
    przeciw Duchowi Świętemu. Jest ich sześć, a są następujące:

    1. Grzeszyć zuchwale w nadziei miłosierdzia Bożego,
    2. Rozpaczać albo wątpić w łaskę Boża,
    3. Sprzeciwiać się uznanej prawdzie chrześcijańskiej,
    4. Nie życzyć lub zazdrościć bliźniemu łaski Bożej,
    5. Mieć zatwardziałe serce na zbawienne natchnienia,
    6. Umyślnie zaniedbywać pokutę aż do śmierci.

    "Dlatego powiadam wam: Każdy grzech i bluźnierstwo będą odpuszczone ludziom,
    ale bluźnierstwo przeciwko Duchowi nie będzie odpuszczone." (Mt 12:31)

    --
    Extra Ecclesiam nulla salus - Poza Kościołem nie ma zbawienia