eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWysokosc podatku od sprzedaży nieruchomości - co zaliczyc do kosztow? › Re: Wysokosc podatku od sprzedaży nieruchomości - co zaliczyc do kosztow?
    From: "kicia kocia" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wysokosc podatku od sprzedaży nieruchomości - co zaliczyc do kosztow?
    Date: Tue, 28 Jan 2003 00:18:46 +0100

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.50.0301280000070.-34979841-100000@k6
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .

    > A weź ty ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych i sprawdź :)
    > "Wszelkie koszty poniesione w celu..., za wyjątkiem wyłączonych..."
    >
    > Przecież koszt zakupu to jest najważniejszy koszt !

    Tez mi sie tak wydaje!
    Ale kilka lat temu kupilam dzialke, zaczelam na niej budowac dom,
    lecz jak juz wspominalam losy moje sa baaardzo pokrecone, wiec musialam go
    sprzedac jeszcze w stanie surowym, no i oczywiscie przed uplywem owych
    magicznych 5 lat od chwili zakupu.
    Wowczas skarbowka przy wyliczaniu podatku nie uwzglednila mi kwoty za jaka
    kupilam dzialke.
    Ale sprawdzilam to dopiero teraz... (Wtedy moje sprawy powierzylam do
    zalatwienia bratu, gdyz sama walczylam o zycie synka)
    Zaplacilam grzecznie ile brat pokazal mi na decyzji, bo nie mialam glowy do
    sprawdzania i wyliczania procentow.

    > Chwila. Skoro US się "przyczepił" to chyba wydawał decyzję ?
    > Czy tylko grzecznie pytali, bez postępowania ??

    Jeszcze nie dostalam zadnej decyzji. Poniewaz wiedzialam, ze minely 2 lata -
    napisalam grzeczna prosbe do US o przedluzenie terminu owych 2 lat podczas
    ktorych mialam kupic nowe mieszkanie. W pisemku wyjasnilam moje pokretne
    koleje losu i przedstawilam umowe przedwstepna spisana z firma, ktora ma mi
    budowac dom. Ale firmie owej nie zaplacilam jeszcze ani zlotowki...
    US umorzyl postepowanie jako bezpodstawne, stwierdzajac, ze nie ma podstaw
    prawnych do przedluzenia tego terminu. (W sumie moze i racja.)

    Po kilu dnia dostalam postanowienie o wszczeciu z urzedu postepowania
    podatkowego w sprawie sprzedazy nieruchomosci i wezwanie (w tej samej
    kopercie) do przyslania dokumentow potwierdzajacych wydatkowanie przychodu
    ze sprzedazy.

    No i wlasnie - dlaczego "przychodu", a nie "dochodu"?

    Po drugie - mam wplacic, ale ILE?
    Kto mi powie jaka jest kwota podatku???

    > Bo jeśli tak
    > to wpłacać czym prędzej, niż zaczną myśleć o ukaraniu !
    > I razem z wpłatą donieść na siebie :]

    No przeca donioslam - informujac, ze jeszcze nie kupilam i prosze o
    przedluzenie, bo wiem ze czas uplynal...

    > Czynny żal chyba nie pomoże, bo US ma dokumenty "niebiesko
    > na szarym" (czytaj: deklarację), mogą ukarać (miałaś sama po
    > upływie terminu zapłacić podatek z odsetkami).

    ILE WYNOSI KARA???

    Pozdrawiam
    kicia kocia (bliska zalamania)