  • Data: 2002-12-23 23:34:17
    Temat: Re: Wysokość opłaty sądowej
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 23 Dec 2002, Robert Tomasik wrote:

    >+ | Krótko mówiąc - chcesz powiedzieć że jeśli zawrę umowę [...]
    >+ | [...] to i ile dłużnik
    >+ | spłaci mi (choć po terminie) należność główną to już *nie mogę* domagać
    >+ | się przed sądem odsetek ?? Hm...
    >+
    >+ Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tą umową. [...]

    Nie chodzi o ugodę, dla porządku powołałem oba przypadki (określenia
    odsetek w umowie bądź nie).
    [...]
    >+ więc najpierw spłaci odsetki, a później dług. Jeśli pokwitowałeś zwrot
    >+ długu, to domniemywa się, że dłużnik spłacił również odsetki i tyle. Nie
    >+ masz już co dochodzić, bo nie ma długu.

    Mhm, przyjąłem.
    Rozumiem że w ten sposób wraca wałkowana już kiedyś kwestia "czy
    wierzyciel może potrącić [zaliczyć] należności do innego celu
    niż zostały wskazane w dowodzie zapłaty" - i że odpowiedź
    brzmi "tak" (odebrano zapłatę z tytułem "zapłata" na kwotę
    zapłaty - ale bez odsetek) - to jest zdaje się w KC.
    Forsujesz wniosek że nieupomnienie się przed sądem
    o odsetki od odsetek powoduje że błędu już naprawić
    się nie da ? *Nigdy* ? (bo tak chyba pytano na początku
    wątku)
    Możliwe, ale ciekawe :)

    Pozdrowienia, Gotfryd