  • Data: 2002-12-23 20:45:00
    Temat: Re: Wysokość opłaty sądowej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    | Krótko mówiąc - chcesz powiedzieć że jeśli zawrę umowę z odsetkami
    | karnymi bądź zażądam odsetek ustawowych - to i ile dłużnik
    | spłaci mi (choć po terminie) należność główną to już *nie mogę* domagać
    | się przed sądem odsetek ?? Hm...

    Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tą umową. Domyślam się, że chodzi zapewne
    o jakąś ugodę w przedmiocie odsetek. Jeśli umownie określiliście inne, niż
    ustawowe odsetki, to stosuje się umowę (wyjątek stanowi weksel, tam zawsze
    ustawowe).

    Odnoszę wrażenie, że nie dość dokładnie przeczytałeś moją odpowiedź
    wcześniejszą. Dłużnik nie może uregulować należności głównej bez odsetek, bo
    wpłacane przez niego kwoty w pierwszej kolejności zaliczamy na odsetki. Tak
    więc najpierw spłaci odsetki, a później dług. Jeśli pokwitowałeś zwrot
    długu, to domniemywa się, że dłużnik spłacił również odsetki i tyle. Nie
    masz już co dochodzić, bo nie ma długu.