  • Data: 2002-12-24 19:42:41
    Temat: Re: Wysokość opłaty sądowej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    | Forsujesz wniosek że nieupomnienie się przed sądem
    | o odsetki od odsetek powoduje że błędu już naprawić
    | się nie da ? *Nigdy* ? (bo tak chyba pytano na początku
    | wątku)

    Nie. Upomnienie się przed sądem lub nie nie ma tu nic do rzeczy. Wierzyciel
    ma prawo zawsze zaliczyć w pierwszej kolejności wpłaconą kwotę na poczet
    należności ubocznych. Nawet, gdy o ich zasądzenie przez sąd nie wnosił. Moim
    zdaniem jednak traci on te uprawnienia z chwilą, gdy pokwitował dłużnikowi
    odbiór kwoty głównej.
    A co do meritum sprawy. Wydaje mi się, że nie można wnosić o zasądzenie
    odsetek od odsetek w osobnym procesie od dochodzenia kwoty głównej. Mój
    pogląd wynika stąd, iż spowodowałoby to potworne zamieszanie w praktyce.
    Pierwszy problem, to ewentualne uprzednie spłacenie kwoty głównej. Z
    przepisu wynika, iż skwitowanie kwoty głównej stanowi skwitowanie m.in.
    odsetek. A teraz nagle chcemy odsetek od tych już skwitowanych odsetek?
    Drugi problem jaki widzę, to ewentualny sposób obliczenia należności, jeśli
    dłużnik cokolwiek uregulował. Jak nie zapłacił nic, to sprawa w zasadzie
    wydaje się prosta. Ale jak coś zapłacił, to jak obliczyć dług?