  • Data: 2002-12-24 23:24:52
    Temat: Re: Wysokość opłaty sądowej
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> napisał w
    wiadomości news:auadsm$o74$2@news.tpi.pl...
    > Wierzyciel ma prawo zawsze zaliczyć w pierwszej kolejności wpłaconą
    >kwotę na poczet należności ubocznych. Nawet, gdy o ich zasądzenie przez
    >sąd nie wnosił. Moim zdaniem jednak traci on te uprawnienia z chwilą, gdy
    >pokwitował dłużnikowi dbiór kwoty głównej.

    No to dam Ci lepszy przykład.
    Lokator wpłaca do spółdzielni (przelewem) dużą zaległość za mieszkanie,
    podając w tytule płatności: "Czynsz za mieszkanie za okres I-XII 2002".
    Spółdzielnia NIE może "tak sobie" pobrać z tej płatności odsetek.
    I co dalej ? Długu już nie ma, a odsetki pozostały. Lokator odmawia
    całkowicie zapłacenia tych odsetek i dalej reguluje tylko bieżące miesięczne
    opłaty za mieszkanie - podając to wyraźnie w tytule.

    > A co do meritum sprawy. Wydaje mi się, że nie można wnosić o zasądzenie
    > odsetek od odsetek w osobnym procesie od dochodzenia kwoty głównej. Mój
    > pogląd wynika stąd, iż spowodowałoby to potworne zamieszanie w praktyce.

    Jakie? Dla nowych (dodatkowych odsetek) "należnością główną" są stare
    odsetki.

    > Pierwszy problem, to ewentualne uprzednie spłacenie kwoty głównej.
    >Z przepisu wynika, iż skwitowanie kwoty głównej stanowi skwitowanie
    >m.in. odsetek.

    Już pokazałem, że tak wcale być nie musi.

    Pozdrawiam, Joker