    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyrok nakazowy za zdjęcie z fotoradaru
    Date: Tue, 24 Jan 2012 16:13:30 -0600

    On 1/24/2012 4:00 PM, pszestempca wrote:
    > Czyli Straż Gminna może wysyłać do mnie takie zapytania w losowych
    > odstępach czasu (choćby codziennie), bez żadnego uzasadnienia?

    tak

    > Zdjęcie
    > dokumentuje jak rozumiem wykroczenie.

    tak,ale to jest ich dowod, po ich stronie. Wcale nie musza ci go
    pokazywac, ani mowic, ze maja.

    > Sugerujesz, że takie zapytania
    > można wysyłać bez żadnego domniemania, że wykroczenie zostało
    > popełnione?

    tak.

    To po co te całe fotoradary?

    bo jak na pytanie, kto kierowal odpowiesz, ze ty, to nie ma podstaw do
    ukarania za odmowę odpowiedzi. I sprawa sie konczy.

    Wystarczyłoby wysyłać losowo
    > wybranym kierowcom zapytania o to, kto kierował w określonym dniu
    > pojazdem i wpływy do kasy by były, bo jakiś procent by dla świętego
    > spokoju zapłacił :)

    jak wyzej.
    nie byloby. bo kara jest za odmowe wskazania, a jak wskazesz kogos lub
    siebie to sprawy nie ma.

    technicznie to wyglada tak.

    popelniasz wykroczenie np. przekreczasz predkosc. nazwijmy to
    wykroczenie nr 1.

    Policja stara sie ustalic sprawce. Wiec kieruja zapytanie do wlasciciela
    pojazdu, komu dal samochod.
    Musisz odpowiedziec. Odmowa jest wykroczeniem. Nazwijmy to wykroczenie nr 2.

    Teraz polaczmy jedno z drugim

    dostajesz pismko do domu w ktorym pytaja czy to ty kierowales.
    Jesli powiesz, ze tak, wowczas maja sprawce wykroczenia nr 1 i za to
    dostajesz mandat i punkty.

    Jesli odpowiesz, ze to nie i odomowisz odpowiedzi na pytanie komu dales
    samochod, wowczas popelniasz wykroczenie nr 2. I za to dostajesz mandat.
    puntkow za to nie ma. A wykroczenie nr 1 sie umarza z racji niewykrycia
    sprawcy.

    jesli odpowiesz, cze to nei ty i odpowiesz komu dales, wowczas za
    wykroczenie nr 1 ukarac cie nie moga, bo to nie ty. No chyba, ze ci
    udowodnia ze klamiesz i z drugiej strony za wykorczenie nr 2 tez cie nie
    moga ukarac, bo wzkazales kogos innego czyli nei ma wykroczenia.

    stad pytanie tylko o wykroczenie nr 2 jest bez sensu, bo jak sie odpowie
    to nie ma wykroczenia. Musza miec cos w zamian czyli wykoroczenie nr 1.
    A zdjecie? A zdjecie jest dla nich, zeby udowodnic ci ze klamiesz jesli
    odpowiesz, ze to nie ty. Wcale ci nie musza go dawac. To są dowody
    nazwijmy to "prokuratury", a nie twoje i nie maja obowiazku sie z toba
    nimi dzielic.

    lapiesz?