  • Data: 2008-12-24 11:48:28
    Temat: Re: Wyrok SN - odpowiedzialnosc za przelew
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Gru, 11:02, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > Można - osobne pole na ulicę, dom, lokal, kod, miasto,
    > państwo, uzupełniana na bieżąco broszura co i jak wypełniać
    > dla różnych dziwnych adresów, normalizacja, tolerancja
    > dla błędów - i jest.
    > Pytanie - czy warto to robić? Trzeba by zacząć od tego
    > ile jest takich błędnych przelewów w stosunku do wszytskich.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Tomek

    Ale tu nie chodzi o idealna weryfikacje danych, ktore sie musza
    zgadzac co do kropki.

    Nie ma znaczenia czy napiszemy ul. Krotka 3/4 czy Krotka 3 m 4. Bo to
    ten sam adres i ta sama osoba.

    Podchodzicie do problemu zbyt technicznie.

    Kwestia sie sprowadza do tego, ze jesli wysylam przelew do Kowalski
    S.A. Zielona 3/4 Warszawa a okazuje sie, ze dany numer konta nalezy do
    Jana Zielonki Gruba 45 Poznan to jest problem. Jan Zielonka jest
    zobowiazany zwrocic mi kase. Jak nie ma mozliwosci wyciagniecia tej
    kasy od niego [bo np. to bylo konto jakiegos oszusta zalozone na
    falszywe papiery] to kase musza mi zwrocic banki.

    Przelew bankowy to nie przelew z rachunku XXX na YYY z kompletnym
    oderwaniem od wlascicieli tych rachunkow. Rachunek zawsze ma swojego
    wlasciciela i ma to swoje konsekwencje prawne.

    Kolejna rzecz, ze takich przelewow jest malo i banki biora na siebie
    to ryzyko, sprawdzanie obywa sie na roznych zasadach ale glownie
    dotyczy bardzo duzych przelewow nie zas zwyklego obrotu na rorach
    elixirem.

    Panowie naprawde mniej technicznie. To, ze dane powinny sie zgadzac
    nie oznacza ich absolutnej idetycznosci pod wzgledem zapisu na
    przelewie i w bazie banku :) 3/4 czy 3 m 4 to zadna roznica i dlatego
    wasze przelewy chodza ;-)