  • Data: 2003-07-25 02:27:04
    Temat: Re: Wyprzedzanie ??!! Ważne
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa wrote:
    > Użytkownik "Tomasz" <q...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Tej twój instruktor to d*.*a nie instruktor (o ile czegoś nie pokręciłeś
    > cytując go) - przepisy wyraźnie mówią, że nie wolno wyprzedzać pojazdów
    > silnikowych dojeżdżając do wierzchołka wzniesienia.

    Tu się zgodzę, dalej zresztą też.

    > Pomijając przepisy - wystarczy pomyśleć logicznie: jak można wyprzedzać nie
    > mając widoczności? Widoczność masz dopiero po dojechaniu do wierzchołka
    > wzniesienia.

    A tu już nie. Przypomnę informacje z oryginału: "Wyprzedzalm samochód na
    wzniesieniu, linia po mojej stronie była przerywana.". Nic więcej tam
    nie ma. Dojeżdżał do wierzchołka wzniesienia, czy też wyprzedał na samym
    jego początku? A że wzniesienie może być długie, to dajmy na to kilaset
    metrów widoczności spokojnie wystarczy na bezpieczne przeprowadzenie
    manewru wyprzedzania. Z danych przedstawionych przez autora wątku nie
    wiemy jakie to było wzniesienie, ani w jakim jego fragmencie znajdował
    się podczas wykonywania manewru, więc nie możemy ocenić, czy złamał
    przepisy czy nie.

    Więcej nawet, opierając się tylko na przedstawionych danych należałoby
    stwierdzić, że raczej nie złamał przepisów, skoro napisał "na
    wzniesieniu", a nie "dojeżdżając do wierzchołka wzniesienia".

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński