  • Data: 2003-07-26 22:18:29
    Temat: Re: Wyprzedzanie ??!! Ważne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | A co jeśli przez "przed wzniesieniem" rozumie się "przed szczytem
    | wzniesienia" tzn na zboczu długiego wzniesienia jednak nie na jego
    | szczycie lub na zboczu opadającym a nie wznoszącym ?

    Musiałem to przeczytać kilkanaście razy by zrozumieć. Zresztą nie wiem, czy
    mi się ta sztuka uda, ale spróbuję się odnieść. Jeśli Cię źle zrozumiałem,
    to wybacz i zadaj te samo pytanie w bardziej przystępnej formie. Całe zdanie
    rozumiem, aż do słów "a nie wznoszącym ", bo nie wiem do której części
    poprzedniego tekstu się to odnosi.

    Więc ja to sobie tak wyobrażam, że całość odnosimy do punktu widzenia albo
    jeszcze lepiej siedzenia kierującego analizowanym pojazdem. I jak on sobie
    tak jedzie tą drogą, to jest przed szczytem wzniesienia dotąd, dokąd szczyt
    znajduje się przed nim. Jak szczyt znajduje się pod nim, albo za nim, to już
    nie jest przed nim, no i wtedy on już nie jest przed wzniesieniem. Jest na
    wzniesieniu albo za nim. No i oczywiście może okazać się, że zaraz będzie
    następne wzniesienie i że znów będziemy przed kolejnym wzniesieniem.

    By dyskusję uściślić, proponuję przyjąć, że za wierzchołek będziemy uważać
    takie miejsce na drodze, w którym pierwsza pochodna odległości poziomu drogi
    od przyjętego poziomu odniesienia (np. poziomu morza) w funkcji rzutu osi
    drogi na w/w płaszczyznę odniesienia jest równa dokładnie "0" (zero), zaś
    druga pochodna tej samej funkcji jest dodatnia. Takie przyjęcie definicji
    gwarantuje nam, że samochód choć przez chwilę po przejechaniu wierzchołka
    będzie jechał ku dołowi.

    Swoją drogą zaskoczyłeś mnie kłopotem z interpretacją wierzchołka. Osobiście
    raczej byłem przygotowany na kłopot z interpretacja pojęcia bezpośrednio
    przed wierzchołkiem i dalszą dyskusją nad tym problemem.