  • Data: 2008-10-15 23:56:53
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy najmu przez najemcę
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 15.10.2008 przemo <p...@g...com> napisał/a:
    > umowa milczy. Mówi jedynie, że wszystkie zmiany umowy wymagają formy
    > pisemnej. Pytanie dotyczy jednak czy wypowiedzieć umowę muszę pisemnie
    > czy mogę telefonicznie (na dowód nagrałbym tę rozmowę)? Jeżeli muszę
    > wypowiedzieć pisemnie to gdzie mam wysłać to wypowiedzenie jeżeli w
    > umowie jako adres wynajmującego jest adres lokalu, w którym mieszkam i
    > istnieje ryzyko, że wynajmujący nie odbierze tego listu przed końcem
    > miesiąca? Dodatkowe pytanie - czy musi to być za potwierdzeniem
    > odbioru czy zwykły polecony?

    MZ zadzwoń, nagraj to sobie jak planujesz i poinformuj w rozmowie, że
    pisemne wypowiedzenie wyślesz na jego adres podany w umowie (o ile jest
    klarownie podane, że to jego adres a nie jego lokalu), lub na taki jaki Ci
    poda. A dalej wyślij wypowiedzenie na ten adres. Jak na stary adres to
    może być polecony bez PO.
    Problemy są tu MZ 2 - z wypowiedzeniem ustnym taki, że nie masz prostej
    (wprost) możliwości wykazania daty wypowiedzenia. Niby można bilingiem,
    ale jeśli dzwonicie do siebie często to niekoniecznie musi być tak
    jednoznacznego. Możesz go też zapytać w rozmowie który to dzisiaj, ale
    przecież on może się pomylić :) A z formą pisemną kłopot jest taki, że co
    prawda MZ dochowujesz należytej staranności, ale też wiesz, że on pod tym
    adresem nie mieszka i dowód, że go poinformowałeś jest ponownie w nagraniu
    i ponownie z potencjalnymi problemami z datą.

    A jak się nie dogadacie w żaden sposób, to albo stara cena albo nowa
    umowa, której nie musisz akceptować. Te wcześniejsze podwyżki czynszu to
    były w ogóle jak przyklepywane? Wyłącznie ustnie?

    --
    Marcin