    From: "Leszek" <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadwk samochodowy
    Date: Wed, 28 Aug 2002 08:03:05 +0200

    Użytkownik "Sebastian Sobolewski" <s...@f...com.pl> napisał w
    wiadomości news:akgojb$ll1$1@news.tpi.pl...

    > SN. A o zasadzie ryzyka to jednak poczytaj w kc i nie mów po co, bo
    > rozmawiamy o odzkodowaniu cywilnym, a nie o kk.

    Więc równie dobrze możesz skarżyć:

    1.Swiadów zdarzenia
    2.policję
    3.administratora drogi

    Spróbuj odpowiedzieć na moje wcześniejsze pytanie-"Czyli jak ktoś uderzy w
    Twoje zaparkowane auto rozbijając je a w wyniku przeunięcia ono uderzy
    jeszcze następne auto i sprawca nawieje to Ty zapłacisz za szkodę? Czy tu
    równiesz widzisz zasadę ryzyka śpiącego w domu właściciela auta? Czym się
    różni śpiący właściciel auta wepchniętego od właściciela auta na które
    wepchnięto?Mimo że sprawca jest ustalony i będzie karany przez sąd TY
    chciałbyś skarżyć poszkodowanego? A co w przypadku karambolu mp.20 aut?
    Według Ciebie każdy miałby skarżyć tego za swoim zderzakiem mimo tego że
    sprawcą jest ta 29 tonowa ciężarówka na końcu.Śmierdzi mi to głupotą.

    Leszek