  • Data: 2002-08-27 19:56:04
    Temat: Re: Wypadwk samochodowy
    Od: "Sebastian Sobolewski" <s...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:akgghh$8o1$1@topaz.icpnet.pl...

    > Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > > >

    > A skąd wiadomo, że
    > rozstrzygnięcia
    > zasadzie
    >

    > Czytaj uważnie a dopiero pózniej pisz bo wprowadzasz zamieszanie.Przecież
    > wyraznie jest napisane że sprawca zbiegł ale numery zostały przez świadków
    > spisane.Poszkodowanym jest więc też kierowca który najechał na
    pieszą.Popraw
    > się;)))
    >

    > Leszek

    Nie chcę wdawać się w zbędne dyskusje. Ustalanie sprawcy może potrwać, a
    poszkodowany może bez oczekiwania złożyć roszczenie o odszkodowanie do
    odpowiedzialnego na zasadzie ryzyka. Na tym polega zasada ryzyka i istnieje
    ona z mocy prawa (art. 436 kc), nawet, jeśli, jak piszesz:"A zaszda ryzyka
    nie ma tu zastosowania gdyż winnym jest ewidentnie ktoś inny". Winny może
    być, tylko to odpowiedzialny na zasadzie ryzyka musi go poszukać. Zajrzyj do
    kc.

    Sebastian Sobolewski