eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWypadek komunikacyjny, Art. 177. § 1, Sądy, Ustalenie winnych. › Re: Wypadek komunikacyjny, Art. 177. § 1, Sądy, Ustalenie winnych.
    From: "Wiesław" <y...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek komunikacyjny, Art. 177. § 1, Sądy, Ustalenie winnych.
    Date: Fri, 3 Dec 2004 08:42:28 +0000 (UTC)

    Johnson <j...@a...pl.nospam> napisał(a):
    > użytkownik Wirtualna napisał(a) w wiadomości
    Przede wszystkim dziękuję Wam za wypowiedzi.

> [...]
    > Z faktu iż została osakrzona ta kobieta i nasz gość wynika że według
    biegłego
    > obie te osoby przyczyniły się do zaistniałego wypadku.
    > Jednak skoro obrażeń ciała (powyżej 7 dni) doznał tylko nasz gość nie
    mógłbyć
    > oskarżony o przestępstwo, więc całkiem logicznie osakrżono go o wykroczenie
    (co
    > najmniej przkroczenie predkości). To ze zostnie on sakazny za wykorczenie
    nie m
    > wpływu na winę pani, lecz co najwyżej na wymiar kary.
    Dokładnie, kierująca samochodem została oskarżona z Art. 177. § 1 o
    spowodowanie u mnie obrażeń pow. 7 dni a u mojej dziewczyny pon. 7 dni. Mi
    policjant mówił, że ja będę pozwany do sądu z kodeksu wykroczeń o
    spowodowanie obrażeń ciała pon. 7 dni u mojej pasażerki.
    Czyli jak rozumiem z Waszych wypowiedzi - to jest normalny tok przy ustalonej
    przez biegłego współwinie? Jeżeli sytuacja by była np. klarowna - to
    oskarżona by była tylko strona potencjalnie winna?
    No i jeszcze nie do końca jestem pewien jak będzie z uznaniem winnego
    spowodowania wypadku /ubezpieczenie/, tak jak wspominałem na początku -
    matematyka procesowa?

    A przy okazji bo to się przewinęło gdzieś dalej w dyskusji - szosa była
    szeroka, wyprzedzałem nie przekraczając osi jezdni, do samochodów miałem
    odstęp ca 1,5-2m, ale imo to nie ma znaczenia.

    pozdrawiam serdecznie
    Wiesław aka prm William 'Wie$' Yelito