  • Data: 2006-07-24 01:30:03
    Temat: Re: Wypadek drogowy - czyja wina?
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Niekoniecznie musisz rysować, ale Twoje rozumowanie zawiera pewien błąd
    > logiczny, choć piszesz oczywistą prawdę. Otóż nie zapominaj, że
    > wyprzedzający ciąg samochodów musiał najpierw ominąć te jadące za Twoimi
    > rodzicami, by w nich uderzyć. Przy odrobinie znajomości matematyki można
    > obliczyć (znając jego prędkość oraz ilość pojazdów w tej kolejce) jak
    > długo mu to zajęło i w jakim dokładnie położeniu znajdowali się Twoi
    > rodzice w chwili, gdy on przystąpił do wyprzedzania. Bo od tego momentu
> [...]

    Zakładając że wyprzedzający jechał np. 80/h, czyli 22m/s, i jak to
    napisałeś w innym poście bez zwalniania "pojechał" na lewy pas, to mógł
    się całkiem fajnie wrąbać w samochód który był już w trakcie
    wyprzedzania. 22m to jest jakieś 5 samochodów w kolumnie, a sekunda to
    czas w sam raz żeby zauważyć niebezpieczeństwo, zacząć hamować i nie
    wyhamować.

    Więc IMHO teoretycznie możliwe jest że skręcający w lewo był pierwszy.

    p. m.