  • Data: 2008-04-28 20:58:10
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, zmiana wkladki w zamku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 28 Apr 2008, gosmo wrote:

    > A to ja pójdę o krok dalej i spytam (abstrahując od poprzedniego posta), czy
    > lokator ma prawo np. wymienić okna, drzwi, meble, podłogi bez zgody
    > właściciela?

    Nie.
    To jest standardowy powód oburzenia posiadaczy własnościowego spółdzielczego
    prawa do lokalu, którzy rozporządzają jego wykorzystaniem "jak właściciele"
    i nijak zrozumieć nie mogą :) że to co innego niż rozporządzanie stanem
    lokalu oraz że ktoś "każe im zgłaszać zamiar jakichkolwiek zmian w *ich* :P
    mieszkaniu" :), nawet pomijając sprawę okien (nie pamiętam, czy przynależą
    do lokalu czy do budynku).
    Pytanie *czym* owe zmiany udowodnić.

    > Pytam bo chciałbym sam wynajmować swoje mieszkanie, a dość sporo
    > zainwestowałem, aby wyglądało tak jak wygląda. Rozumiem, że w razie czego
    > będę mógł się przed tym zabezpieczyć w umowie.

    W takim wypadku nie martwił bym się "zabezpieczeniem w umowie" samej
    treści, lecz dowodów "jak to wyglądało".
    Siakieś zdjęcia, do tego film... łatwiejsze niż porządna dokumentacja
    techniczna: "3,5 mm odstępu od parapetu do kafli, zielone wypełnienie
    szczeliny, ale to nie grzyb" ;)

    pzdr, Gotfryd