    From: "majestro" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wynajem lokalu
    Date: Thu, 19 Feb 2004 09:03:51 +0100

    Użytkownik "Catalyst" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:c11ptk$908$1@inews.gazeta.pl...

    > Witam, posiadam do wynajecia mieszkanie i mam małą rozterkę: czy jest
    > prawnie uregulowany MINIMALNY okres (coś słyszałem o 3 latach) na jaki
    > mozna wynająć komuś mieszkanie a jeśli jest, to czy można to uregulować w
    > umowie na inny czas?

    nie ma takich ureguloważ, które nakazywałby zawierać umowę najmu na
    przynajmniej 3 lata. Jest tylko wymagane zawarcie umowy na piśmie jeżeli
    wynajmuję sie na dłużej niż rok, bo jak nie to uznaje się ją zawartą na czas
    nieokreślony. Poza tym ciężko jest rozwiązać umowę zawartą na czas
    określony, można to zrobić tylko z ważnych powodów i to uwzględnionych w
    umowie.