    From: "Rafał" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymiana zdjęcia w dyplomie?
    Date: Sat, 24 Jan 2004 22:26:09 +0100

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:buumn2$irk$7@news.onet.pl

    > Samemu na pewno nie bo to będzie sfałszowanie dokumentu. Uczelnia
    > może. na jakich zasadach to uczyni, to już sprawa tej uczelni.
    > Podejrzewam, że procedura powinna być podobna do uzyskania duplikatu
    > po utracie oryginału. No i uzyskany nowy dyplom pewnie będzie
    > oznaczony jako duplikat.

    Pytałem w imieniu kumpla, którego dziecko "zaopiekowało" się dyplomem. Takie
    rzeczy powinno się trzymać oczywiście w miejscu niedostępnym dla małych
    dzieci, ale w to nie wnikam. W każdym razie od skończenia studiów nie minął
    rok. Z tego co wiem, duplikat wydawany jest w przypadku utraty oryginału i
    jest to dokument bez zdjęcia, co może być kłopotliwe.
    (http://www.men.waw.pl/prawo/rozp_63.htm §8.3)

    W tym przypadku oryginał istnieje, tylko został uszkodzony. Czy w takim
    razie uczelnia może wydać jedynie duplikat czy po zwrocie oryginału wydać
    dyplom ponownie jako oryginał. W przypadku zwrotu dotychczasowego dokumentu
    nie zachodzi prawdopodobieństwo, że ktoś będzie posiadał dwa oryginały. Co
    mówią na ten temat przepisy?