  • Data: 2004-10-30 17:55:13
    Temat: Re: Wymiana prawa jazdy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    news:clufrb$7qs$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jasne! Nie gniewaj się, ale to lewacki bełkot. Większa kontrola -> większe
    > koszty -> jeszcze większa kontrola -> jeszcze większe koszty... i tak do
    > usranej śmierci. Błędne koło.
    > Unią to już mnie dobiłeś! Wciągnęli to państwo do UE, to niech teraz sami
    > płacą komisarzom. Dlaczego ja mam płacić???

    Bo wybrałeś (być może pozostawiajac wybór innym) tych, którzy nas wciągnęli.

    > Primo: Jakoś nie chce mi się wierzyć, by koszt nowego dokumentu wynosił aż
    > 70 zł.

    Bo ja wiem? Sam dokument pewnie 20-30 zł, bo zawiera kilka zabezpieczeń,
    których wykonanie nie jest tanie. Do tego konieczność przesłania - pewnie z
    10 zł. koszty utrzymania urzędników, którzy to robią i amortyzacja stanowisk
    komputerowych.

    > Secundo: To państwo z założenia źle redystrybuuje pieniądze. Nie chcę tak
    > łatwo mu na to pozwalać.

    Ale odmowa wymiany prawa jazdy nei ejst najlepszym sposobem uzewnętrznienia
    Twojej niechęci. Spróbuj raczej oprawnych rozwiazań. Na przykałd
    obywatelskiej inicjatywy ustawodawczej, czy zgoła założenia opartii i
    sięgniećia po władzę.

    > Tertio: Ale z podatków może opłacać koszty mordowania ludzi?

    Rozwiń proszę, bo nie bardzo roumiem.

    > Quarto: Ustawodawca "myli się" bez przerwy i nieustannie "poprawia"
    > prawo, a ja mam grzecznie płacić za jego igraszki?

    Zmikenić ustawodawcę przy kolejnych wyborach. No innego wyjścia chwilowo nei
    widzę.

    > Bzdury! To jest właśnie gangrena socjalizmu. Kto za kogo ma płacić, ile,
    > kiedy,
    > kto będzie to kontrolował, kto będzie kontrolował kontrolujących?
    > Pomyśl co by się działo z Twoim domem, gdyby takie lewidła (lewackie
    > prawidła) nim rządziły!
    > Każdy niech płaci za siebie.

    Taż właśnie to zaproponowali, a Ty protestujesz.

    > W tej chwili ok. 87. proc. mojego przychodu
    > płacę na... no właśnie, nie wiem na co. I nic praktycznie z tego nie mam.
    > Ale to jest epoka oświecona! Sprawiedliwość społeczna! Precz z plugawym
    > Średniowieczem i feudalizmem! Chłopi musieli płacić dziesięcinę!

    No ale Chłopi jeszcze i inne daniny musieli dawać. Choćby prawo pierwszej
    nocy :-)

    > Czyżby? 70 zł za dokument? Za sam dokument? Biurwom, biurokratom,
    > "prawodawcom" nic nie płacę? Za tony makulatury nic nie płacę?

    Wiesz, ja tej ceny nie ustalałem. pewnie z czegoś wynika.

    > W jakich?

    W tym, ze prawo mamy nie najlepszego gatunku. Tyle, że jego nie
    przestrzeganie nie jest najlepszym sposobem wyjścia z tej sytuacji. Szybko z
    myśliwego staniesz się zwierzyną łowną.

    > Nie wybierałem! Chyba lepiej wiem, na kogo głosowałem (tak!). A może
    > już jest jakaś ustawa, która to doskonale reguluje?

    No, skoro głosowałeś, to wybierałeś. Tyle, ze byłeś w mniejszości i inni
    wygrali. Bezpośrednia demokracja, to chyba była w Starożytnej Grecji i teraz
    jest w Szwajcarii bodajże. W pozostałych krajach niestety większość ma
    racje - choćby jej obiektywnie nie miała.

    > Polska to moja Ojczyzna. Nie będę stąd emigrował.

    Bardzo łądne słowa. No ale niestety, być Polakiem, to brzmi dumnie, ale
    również zobowiazuje. Zobowiązuje do przestrzegania polskeigo prawa. Choćby
    durnego.

    > Prezydent? Bandytę prosić by podzielił się ze mną łupem?

    No to faktycznie nie ma dla Ciebie wyjścia innego, jeno sznur. :-)