  • Data: 2004-10-30 22:26:12
    Temat: Re: Wymiana prawa jazdy
    Od: "maciek" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo wybrałeś (być może pozostawiajac wybór innym) tych, którzy nas
    > wciągnęli.

    Też nie wybrałem. Głosowałem przeciw podłączeniu do UE. I to było moje
    ostatnie głosowanie. Jestem przeciwny demokracji i dlatego nie chcę więcej
    tego sankcjonować. Inni wybiorą za mnie? Nie. Wybierać może ten, co zna i
    rozumie to, między czym wybiera. Rozumie. A motłoch nie rozumie i nigdy nie
    zrozumie, bo rozumienie i rozumowanie nie jest jego zadaniem.

    > Bo ja wiem? Sam dokument pewnie 20-30 zł, bo zawiera kilka zabezpieczeń,
    > których wykonanie nie jest tanie. Do tego konieczność przesłania - pewnie
    > 10 zł. koszty utrzymania urzędników, którzy to robią i amortyzacja
    > stanowisk
    > komputerowych.

    20-30 zł? Przypuszczam, że znacznie mniej. Drogie zabezpieczenia? No
    właśnie! Bezustanna wymiana dokumentów powoduje proceder fałszowania itd.

    > Ale odmowa wymiany prawa jazdy nei ejst najlepszym sposobem
    > uzewnętrznienia
    > Twojej niechęci. Spróbuj raczej oprawnych rozwiazań. Na przykałd
    > obywatelskiej inicjatywy ustawodawczej, czy zgoła założenia opartii i
    > sięgniećia po władzę.

    Po co? Partie już są.
    Głupich jest więcej. Głupi nie wybierze mądrego. Demokracja nigdy nie
    zapewni mądrej i trwałej władzy.

    > Rozwiń proszę, bo nie bardzo roumiem.

    Mordowanie nienarodzonych, starych, chorych, niepotrzebnych...

    > Zmikenić ustawodawcę przy kolejnych wyborach. No innego wyjścia chwilowo
    > nei
    > widzę.

    Tak! Dzisiaj już mi się nie chce, ale jutro zmienię ustawodawcę. Z rana, ;-)

    > Taż właśnie to zaproponowali, a Ty protestujesz.

    Nie! Właśnie nie płacę za siebie. Nie wiem za kogo i za co. Owszem,
    czasami - i to raczej przez przypadek - płacę za siebie w jakimś znikomym
    procencie.

    > No ale Chłopi jeszcze i inne daniny musieli dawać. Choćby prawo pierwszej
    > nocy :-)

    Jasne! To jest właściwy argument!

    > Wiesz, ja tej ceny nie ustalałem. pewnie z czegoś wynika.

    Jw.

    > W tym, ze prawo mamy nie najlepszego gatunku. Tyle, że jego nie
    > przestrzeganie nie jest najlepszym sposobem wyjścia z tej sytuacji. Szybko
    > myśliwego staniesz się zwierzyną łowną.

    Czy Ty przypadkiem nie absolutyzujesz prawa? Prawo, nieważne jakie jest,
    musi być przestrzegane? Absurd! A cnota nadprawości? A obowiązek
    obywatelskiego nieposłuszeństwa?
    Problem w tym, że właśnie jestem zwierzyną łowną.

    > No, skoro głosowałeś, to wybierałeś. Tyle, ze byłeś w mniejszości i inni
    > wygrali. Bezpośrednia demokracja, to chyba była w Starożytnej Grecji i
    > teraz
    > jest w Szwajcarii bodajże. W pozostałych krajach niestety większość ma
    > racje - choćby jej obiektywnie nie miała.

    Tak. Obiektywnie nie ma racji, no ale subiektywnie ma rację. Z jednej strony
    ma rację, ale z drugiej nie ma. Toż to czysty absurd! Nie ma wielu prawd;
    jest jedna. Można ją znać, albo nie. Można ją przyjąć, albo odrzucić.
    Prawda, dobro nie zależą od liczby głosujących. Głosowanie nie może dotyczyć
    prawdy. Nie można głosować, czy trawa jest zielona. Można głosować czy trawa
    w parku miejskim ma mieć 5 czy 7 cm długości. Nie można głosować, czy
    bruneci mają płacić na blondynów podatek 57 proc. Można głosować, czy -
    jeśli wszyscy się nie mieszczą - w dni parzyste na plaży opalają się bruneci
    czy blondyni.

    > Bardzo łądne słowa. No ale niestety, być Polakiem, to brzmi dumnie, ale
    > również zobowiazuje. Zobowiązuje do przestrzegania polskeigo prawa. Choćby
    > durnego.

    No właśnie. Polskiego prawa. Ale czy ono jest polskie?
    Czy bycie Polakiem zobowiązuje do przestrzegania durnego prawa?

    > No to faktycznie nie ma dla Ciebie wyjścia innego, jeno sznur. :-)

    Sznur? Dla mnie? Dlaczego mi to proponujesz? Choćby w żartach?

    maciek