  • Data: 2003-12-19 12:12:10
    Temat: Re: Wymeldowanie a avizo o poleconym
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MXW" <m...@n...here> napisał w wiadomości
    news:brui3o$vgr$1@opal.futuro.pl...
    > Ale tez duzo zalezy od zarzutu. Jesli cos blahego moim zdaniem moze
    olac.
    > Sam musi ocenic sytuacje.

    Rzecz w tym, że właśnie najczęściej te listy są w błachcych sprawach, bo
    ludzie to lewają. Dla porkuratotora to akurat najlepiej kazać szukać i
    zawiesić postępowanie. W sumie wcześniej czy później gość się znajdzie.
    Przedawnienia dwa lata nie ma w wypadku przestępstw. Jest ewentualnie w
    wypadku wykroczeń, ale to chyba nie o to chodziło pytającemu. Zresztą mamy
    niewiele przestępstw przedawniających sie po trzech latach (najkrótszy
    termin nie licząc spraw z oskarżena prywatnego), zaś większość błachych
    przestępstw przedawnia się po 5 latach.

    W wypadku błąchych przestępstw z reguły sprawa kończy się wyrokiem w
    zawieszeniu albo nawet jedynie grzywną. Czy opłaci się przez 5 lat ukrywać
    za kilkaset złotych? Na to pytanie musi sobie odpowiedzieć faktycznie
    zainteresowana osoba. Mim zdaniem lpiej jest się zgłosić, chyba że
    faktycznei zostało neiwiele czasu do tych 5 lat.

    > Bywa np. tak ze prokurator bierze lapowke od
    > jakis wrogow niby przestepcy i wczyna przeciw niemu dochodzenie. Ten nie
    > odbiera wezwan ale o dziwo prokurator listu gonczego nie wysyla.

    A skąd ten prokurator-łapownik znajduje takich kretynów, co za wszczęcie
    postępowania dadzą pieniądze? Zawiadomienie może złożyć każdy. Nawet, jak
    jest totalnie bzdurne i zostanie wydane postanowienie o odmowie wszczęcia
    postępowania karnego, to po zażaleniu regułą jest wszczynanie.

    > Po 2 latach sprawa przedawnia sie i "przestepca" ma swiety spokoj.

    A przez te dwa lata (pomijam, że nie wiem skąd wziąłeś te dwa lata) to co
    się dzieje ze sprawą niby? Bo obowiązek przedłużenia jest już po
    peirwszych dwóch meisiącach i coś trzeba tam wpisać w uzasadnienie. Można
    tym troche pomanipulować, ale nie przez dwa lata.