  • Data: 2003-12-19 20:10:45
    Temat: Re: Wymeldowanie a avizo o poleconym
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MXW" <m...@n...here> napisał w wiadomości
    news:brvgu4$m4u$1@opal.futuro.pl...

    > Kiedys widzialem reportaz w TVN z taka sytuacja.

    Koledze w akademiku jeszcze za socrealizmu napisaliśmy na kineskopie w
    lewym górnym rogu "UWAGA! telewizja kłamie". Czasy się zmieniły, ale hasło
    pozostaje nadal aktualne - niestety. Brałem wielokrotnie osobisty udział w
    zdarzeniach, które później przedstawiano w telewizji. Nigdy nie udało im
    się przedstawić tego rzetelnie. Może miałem pecha, ale jednak dość mocno
    podkopało to moje zaufanie do ich rzetelności. Zawsze coś przekręcą, byle
    tylko dodać rozgłosu.

    > Wydalo mi sie ze w gre wchodzi wykroczenie wiec stad te dwa lata.
    Zakladajac
    > wykroczenie po dwu lata sprawa zostalaby umorzona prawda? Tyle ze chyba
    nie
    > byloby listu gonczego bo to tylko przy przestepstwach?

    No ale w wypadku wykroczenia te dwa lata biorą się stąd, że procedura jest
    w tym wypadku mocno uproszczona. Po noweli kpow, to na etapie postępowania
    wyjaśniającego nawet obwinionego (zwanego czasem podejrzanym)
    przesłuchiwać nie trzeba. A jak sprawa trafi do sądu, to sąd może na
    podstawie art. Art. 71. § 4. kpow przeprowadzić sprawę zaocznie. Tak więc
    w tym wypadku po prostu obwiniony nie jest niezbędny do merytorycznego
    zakończenia postępowania i stąd raczej nie ma większego sensu go
    poszukiwać.