  • Data: 2003-12-19 23:01:56
    Temat: Re: Wymeldowanie a avizo o poleconym
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisał w wiadomości
    news:brvrja$9av$1@inews.gazeta.pl...

    > A napiszesz w końcu, w którym miejscu nakazywała przesłuchiwać przed
    > nowelizacją? Bo ja odniosłem wrażenie, że niektórzy to właśnie po 1
    > lipca byli zdziwieni, że muszą choć spróbować kogoś przesłuchać...

    A wiesz, że się nie zastanowiłem. Wiem, ze po nowemu trzeba przynajmniej
    dać mu szansę. Wcześniej, tzn. przed 2001 rokiem w praktyce wymagało się
    przesłuchania obwinionego, choć w ustawie stoi że można. Przejrzałem
    przepisy, i faktycznie myliłem się. Nowa ustawa nie nakładała obowiązku
    przesłuchania. Wszystko dla tego, że z wykroczeniami mam do czynienia
    sporadycznie. :-))

    > Przecież musi mu najpierw doręczyć wezwanie, więc i znaleźć.

    Ale wówczas zarządza się poszukiwanie w celu ustalenia miejsca pobytu. Jak
    policjant dorwie takiego jegomościa, to przyjmuje od niego oświadczenie
    gdzie przebywa. Później już ma zastosowanie przepis art. 139 kpk, czyli
    doręczenie pod ten adres uważa się za skuteczne.